2017-03-31 Mitt Stockholm - Min födelsestad - sista dagen i mars 2017

Jisses idag är det sista dagen i mars 2017 och i morgon den 1 april och månaderna bara far iväg i en hast.
 
Det är skönt att promenera i Stockholm, framför allt här i våra trakter på Hornsbergs Strand och Karlbergskanalen samt Kungsholms Strand. Det är bara 2+ idag men då jag har varma sköna kläder gör det inte så mycket.
 
Får jag välja, och det får jag, föredrar jag att besöka min hemstad på sommaren då det är extra vackert med all grönska och vackra sommarblommor samt förhoppningsvis även sommarvärme.
 
Snödroppar...
 
Hornsbergs Strand och Karlbergskanalen samt E4 ovanför oss...
 
Hornsbergs Strandpark
 
Snö i en kvarvarande hög var det 5 år sedan som vi såg på riktigt... :-D
 
Karlbergs Slottsväg
 
Karlbergs Slottsväg och Kungsholms Strand på andra sidan Karlbergssjön...
 
Vi fick även idag flera ärenden gjorda och vi går helst in till City men sedan kan det vara skönt att ta bussen hem till Hornsberg.
 
Vi hämtade lille Adam på dagis strax innan kl. 15.00 och det var sista dagen idag för honom där innan semestern i USA och Karibien. Adam har pratat mycket om sin resa på dagis och att han ska både flyga till New York samt åka i en stooor båt. Vi flyger till New York på måndag och den här resan kommer bli en stor upplevelse för honom samt för oss också förstås. 
 
Efter en dag på dagis är det mysigt att softa med morfar Rulle i soffan och kolla på Tom & Jerry...
 
Snart är det dags för fredagsmys när hela familjen är samlad.
 
Jag önskar er alla bloggläsare en synnerligen trevlig fredag samt helg!

Kommentarer:

1 Anonym:

Önskar er en trevlig helg. Vi får njuta av barnbarnet i helgen. Det såg ut att bli snö här i norr skulle hellre vara i HY. Kram

Svar: Tack så mycket anonym för det och hoppas ni får en njutfull helg. Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Lena :

Vilken underbar mys bild av morfar och Adam.

Svar: Tack så mycket Lena!😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: