2017-05-02 Nytt och krytt på gång i Huay Yang...

Här på Risfätsvägen har de satt upp ett stort växthus samt att de håller på och bygger ett stort hus bredvid.
 
Jag frågade byggarna vad de skulle odla i växthuset men jag förstod inte riktigt vad de menade. Det var inte sallad i vart fall och det lär visa sig framöver vad det kommer att växa där. Jag lovar att jag kommer att ha stenkoll när det gäller det :-D 
 
Spännande med nya projekt i lilla Huay Yang!
 
Nytt hus på gång samt ett stort växthus har monterats upp på Risfältsvägen...
 
Vad de kommer att odla här i växthuset lär framkomma med tiden...
 
Härligt med nya friska projekt!
 

Kommentarer:

1 Lena Törnkranz:

Någon gjorde inlägg i Huay Yang- vårt paradis tidigare och sa att det skulle bli odling av meloner, enligt Jeab!!

Svar: Tack Lena för din kommentar och jag frågade om det men de sa att det inte skulle bli meloner. Vi får se vad som stämmer eller inte :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Lena :

Jeab har tydligen sagt att det ska odlas meloner i växthuset ,vi får se om det stämmer .Plattorna blev fina och praktiska.

Svar: Tack så mycket Lena men jag frågade om de skulle odla meloner men det skulle de inte enligt de som bygger. Vi lär få veta om det stämmer eller inte :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: