2017-05-04 Berta fick lite hundvård idag med effektiva medikamenter...

Innan Mia och Göran (Huay Yang Dog&Cat Rescue) lämnade byn i början på veckan lämnade de över en burk med ett effektivt pulver som man kan strö i öronen på de hundar som har sår eller ser allmänt irriterade ut i öronen och pudret kan man även använda till sår.
 
Om örat är smutsigt bör man göra rent med en tops först eller annat vettigt. Pudret ser till att det läker sår eller andra hudåkommor och förmodligen stillar det även klåda så hunden inte kliar sig i öronen eller vad såret nu sitter.
 
Vassa klor och öron är ingen bra kombination. Mia har använt pudret till det mesta på hundarna med god effekt så det känns bra att veta.
 
Pudret kan man köpa i Huay Yang i den affär på andra sidan motorvägen precis bredvid Soms Busstation som har bl.a djurfoder, om man har egen hund eller vill hjälpa någon hund i byn.
 
Effektivt puder för öronproblem, sår etc.
 
Jag fick även en ask med tabletter (en lite svagare sort än jag fått tidigare) så har någon hund hudproblem, som förmodligen beror på parasiter, eller har mask, kan jag ge det till dem.
 
Dessa medikamenter blir ju främst till de hundar jag känner bäst till och som jag vet går att hantera.
 
 
Både i går och idag fick Berta lite puder i sina öron samt på ett infekterat litet sår på ryggen, förmodligen av ett hundbett. Berta känner mig väl och tycker om när jag pysslar med henne. Hennes päls har ju blivit helt återställd efter parasitangreppet som hon fått tabletter för.
 
Fina goa Berta som tyvärr bara har ett öga som dessbättre är friskt.
 
Tack snälla goa Mia och Göran för medikamenterna och jag ska göra mitt bästa för att hålla en del av ställningarna när det gäller hunderiet medan ni är borta från Huay Yang. Hjärtligt välkomna tillbaka hem till HY samt ha en trevlig vistelse i Sverige! 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Tack själv Annika ❤️🐾❤️🐾❤️🐾

Svar: Tack, tack och stor varm kram till er båda <3 <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: