2017-05-05 Skön strandlångis efter regnet samt trevlig fredag tillönskas er alla!

Het luft har bytts ut till en sval skön frisk luft och det var skönt att komma ner till havet. Havet var något upprört med ganska stora vågor som fräste in över stranden men stranden var bred och platt samt fin med pyttesmå hålor efter regnets nålstick.
 
Idag är havet inte så där turkosblått utan har fått en mer dramatisk grå ton istället. Härligt med variation och det är därför det är svårt att tröttna på på vackra hav hur det än ser ut eller beter sig :-D 
 
Mörka ovädersmoln ligger där vid horisonten och lurar men här över Huay Yang har det slutat att regna.... 
 
Ett något upprört hav efter ovädret som dragit förbi...
 
 
Jag gick som vanligt norrut och det fläktade skönt och var flera gradskillnader svalare jämförelsevis med igår...
 
Fräsande vågor rullar in över stranden...
 
 
 
I höjd med nationalparken kom båda vovvarna Fino och Sockan glatt springande och gjorde mig sällskap norrut...
 
 
 
 
Det är så fint, vackert och fridfullt här vid klippgränsen...
 
Sockan, som rullat sig i sand samt Fino passar på att vila lite...
 
Klart fint vatten...
 
Här vände jag som vanligt söderut igen men träffade på Sara idag igen så jag gjorde henne sällskap till klippgränsen så vi gjorde sällskap hem igen. Sara är mycket trevlig så det är alltid roligt att prata med henne och för omväxlings skull även kul med lite sällskap på strandlångisen även om jag gillar att gå själv :-D
 
Tack för en härlig långis både vovvarna och Sara!
 
Idag är det fredag och inte vilken fredag som helst utan vår kära svärson Daniel fyller år idag och honom ska vi tänka på extra mycket när vi skålar i kvällens GT innan kvällsmaten :-D Stort GRATTIS Daniel! <3 
 
Till er bloggläsare önskar jag en synnerligen mysig fredag samt helg!

Kommentarer:

1 Gertrude%25252520Weinehall:

Jag kallar mig tidsmiljonär, men i likhet med dig har jag sällan tråkigt.Nu njuter jag av en dag med 17 graders värme och snön smälter undan. Ha det så gott med Rulle och GT, njut av tiden. Kram Gertrude

Svar: Det gör du rätt i Gertrude och visst är det mysigt 😍 Må så gott i värmen och ha det så gott med de dina. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Hej Annika. Jag har läst din blogg ett tag och njuter av dina härliga bilder och filmer. Tack för att du delar med dig. Önskar er en skön helg från Skåne.

Svar: Tack så mycket Anette själv för det och jag önskar dig detsamma 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Vilket oväder Ni haft skönt att det är över även om regn behövs är det inte trevligt när det pågår och sen bli strömlös sen blir luften friskare och svalare i varje fall.
Idag har vi haft sommarväder här i Stockholm varmt o skönt njuter
Trevlig helg på dig och Rulle
Birgitta S

Svar: Ja Birgitta här i tropikerna kan det regna rejält men är oftast snabbt över, åtminstone så här års :-D Skönt med sommarväder i Stockholm så njut på länge det varar :-D Trevlig helg till dig och de dina också <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: