2017-05-12 Wow, vilken dramatisk himmel vädret bjöd på under dagens strandlångis!

Ned kom kl. strax före kl. 09.00 för att städa vårt hus, en hel del regn har kommit i natt och under morgonen idag också. Regnperioden verkar därmed ha börjat så smått men det behöver inte innebära att det vräker ner regn dagarna i ända utan det kan komma lite regn nu och då. Prognosen har dock lovat en hel del regn närmaste dagarna och vi får se om det gäller även Huay Yang. 
 
Via nedan länk kan du se de olika väderperioderna i Thailand från söder till norr om du är intresserad.
 
http://www.faktaomthailand.se/thailandklimat.php
 
Oavsett om det regnade eller inte kände jag ett stort rörelsebehov och att därmed gå på strandlångisen idag. Rulle hakade på och det var roligt att få hans sällskap under strandlångisen för en gångs skull. Rulles favoritmotion är annars cykling och för styrketräning gymmet Chang Corner men dagen till ära fick jag min älskade Rulle med mig.
 
Vi hade regnkläder på och det regnade först, slutade sedan regna och solen började steka så regnkläderna åkte av men efter en stund började det att regna igen.
 
Jag var glad över att vi gick på stranden idag för himlen var magiskt och dramatiskt vacker på en  och samma gång. Även havet skiftade färg utifrån molnens och solens påverkan.
 
Det blev många foton idag och allt för att du som inte är här och gillar Huay Yang kan få del av detta vackra :-D
 
Enjoy!
 
Härligt att möta den här vyn inför strandlångisen...
 
Söderut och mer regnväder är på gång...
 
Rulle traskar på...
 
Vy norrut...
 
Vid Wanakon Nationalpark byggde den här fina glada familjen sandslott och ville gärna bli fotade...
 
Ao Manaobergen norrut...
 
Söderut...
 
 
 
 
Här vände vi och gick söderut och hemåt igen...
 
 
Ovädret närmar sig brutalt snabbt...
 
 
 
 
 
Solen kämpar tappert...
 
 
 
 
 
 
Regnet har startat igen och är nu över oss och åskan mullrar...
 
Vi avslutade med en cykeltur i byn och handlade lite på Pop Shop och på håll började det blixtra och åskan dundrade på och jag tycker inte om att vara ute då och hukade mig på cykel som om det skulle hjälpa. Jag har stor respekt för väder och framför allt blixt och åskoväder och vill helst hålla mig inomhus tills det passerar.
 
Nu skiner solen igen och jag önskar er alla glada och positiva bloggläsare en mysig fredag samt trevlig helg! ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för en härlig rapport. Det känns nästan som jag gick med. Trevlig helg kram Gertrude

Svar: Tack själv Gertrude och då har jag nått mitt bloggsyfte om du kände så :-D Trevlig helg och stor varm kram! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anna-maria Särnholm :

Tack för dina fina bilder, duktig fotograf.
Annamaria

Svar: Tack så mycket själv Annamaria 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Vackra bilder Annika! Tack!
Ja stor respekt för vädrets makter.
Önskar dej också en fin helg.

Svar: Tack så mycket själv Anette för din kommentar och hälsning 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Owe%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520Betander:

Wow vilket skådespel du fångat med din kamera

Svar: Tack så mycket Owe!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Tina:

Underbara ljuvliga Huay Yang <3
Tusen tack för alla underbara bilder, dom hjälper till när humöret liksom inte är på topp ;)
Trevlig helg på er båda två, kramisar från oss. <3

Svar: Tack så mycket själv Tina för det och roligt att bilderna påverkar dig positivt 😀Tack också för hälsningen samt kram till er båda 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Aud K 32:

Flotte bilder. God helg til dere.🤗

Svar: Tack snälla Aud och tack det samma 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Ann-Britt:

Tack för en härlig promenad vid ett underbart vackert hav!Det känns som man är med dig där och då! Därför att du fångar landskapet och havet så fint med alla dina kort du delar med dig av!

Önskar dig en skön kväll och en trevlig helg!
Kram<3

Svar: Tack själv snälla Ann-Britt för din fina kommentar och det glädjer mig att du får en sådan härlig känsla av mina bilder. Trevlig lördag samt helg! Stor varm kram till dig från mig <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Gunilla Albrektson:

Vad fina bilder

Svar: Tack så mycket Gunilla!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Christina:

Mäktiga bilder ut över havet! Jag håller med dig om att det kan kännas lite småläskigt när man är ute när det kommer åska och blixtar. Naturen är stark!

Svar: Tack så mycket Christina för din kommentar och visst är det mäktigt och otroligt respektingivande på samma gång.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: