2017-05-13 Ny resort/hotell i Huay Yang, Sea and Sea Villa at Sangaroon Beach....

Idag blev det en skön cykeltur på ca 1,8 mil och nästan 1 000 Kcal fattigare och turen gick bl.a söderut till Sangaroon Beach via den nya fina asfaltvägen (så kallad "Flygrakan") strax efter husområdet Bougainvillea som ligger vid vägen strax efter infarten till Surin Beach.
 
Först fick jag en trevlig pratstund med Ronny S som bor i Sangaroon och han tipsade mig om att kolla på den nya resorten/hotellet Sea and Sea på Sangaroon Beach. Resorten/hotellet ligger precis vid Mumsa restaurang och är inte färdigbyggd ännu men det lär inte dröja särskilt länge innan den är klar för att ta emot gäster.
 
 
http://www.sangaroonbeach.com/homepage
 
Nya fina asfaltvägen norrut mot Huay Yang (så kallade Flygrakan)....
 
Nya resorten/hotellet Sea and Sea... 
 
Här ska marken utmed resorten/hotellet snyggas till...
 
Härlig vy ut över havet från balkongerna där på hörnan...
 
Härligt strandnära läge...
 
Sangaroon Beach strax norr om Surin Beach...
 
Söderut...
 
Wow, däruppe måste det vara en fantastisk utsikt över havet från en stor fin balkong...
 
 
Relaxplats på stranden i skuggan av Pinjeträden...
 
 
Läckert...
 
Fina designdetaljer på fasaden tycker jag...
 
...så även här med gamla ålderstigna plankor på gaveln....
 
Huvudingången till resorten/hotellområdet...
 
Poolområdet med vy över havet...
 
 
 
Poolområdet...
 
Grönområde mellan huskropparna...
 
 
Så här långt ser det mycket fint och fräscht ut och det lär komma mer information vilka priser som gäller etc längre fram via hemsidan http://www.sangaroonbeach.com/homepage
 
En hel del kvarstår att göra med resorten/hotellet innan den är helt klar och vägen kommer säkert att fixas till då den i nuläget inte är i särskilt bra skick till hotellet eller till Mumsa från de båda infarterna vid den nylagda stora asfaltvägen... 
 
 
 
 
Det var intressant att se det här och jag tackar för besöket. Vid hemkomsten efter cykelturen på totalt ca 1,8 mil var det gott att komma hem och med tanke på att jag  tömt kroppen på nästan 1 000 Kcal kändes det bra med att fylla på med en smarrig muffins till lunchfikat :-D
 
Att cykla är ett suveränt bra sätt att ta sig fram i Huay Yang, dels är det miljövänligt dels får jag motion och träning och det är inte ens särskilt ansträngande även om det är varmt. Bara fördelar med andra ord samt inte minst kan jag unna mig något extra gott efteråt om jag bränner många kalorier förstås :-D
 
Jag önskar dig min bloggläsare en trevlig lördag! 

Kommentarer:

1 Gun%2525252520Persson:

Ser fint ut! Ha en bra helg!

Svar: Tack Gun och det samma 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Där var vi också och tittade igår! Såg fint ut 😊

Svar: Tack anonym för din kommentar 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Spännande blandning i design. Byggs det mycket i HY? Önskar dej en härlig lördag.

Svar: Ja visst är det Anette och det byggs lite till och från som i andra byar och städer men mest privata hus. Jag önskar dig detsamma 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Louise:

Vilka underbara bilder! :)

Svar: Tack så mycket Louise!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Siw Arnhjell:

Tack før en fin omvisning!! Skojigt att kunna følja med vad som hænder i byn!

Svar: Tack själv Siw för din kommentar samt att du uppskattar min blogg :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Christina:

Ser ut att bli ett läckert ställe! Undrar bara hur många som hittar dit...

Svar: Det tycker jag också Christina och när det är klart lär de se till att gästerna hittar dit också :-D Det finns många reklamskyltar i HY om det här just nu.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: