2017-05-16 Kul test att leka och färgmixtra med utvalda foton... Vad tycker du?

På min blogg visar jag originalmotivet via mina foton fast fotona kan vara lätt justerade för att bli så fina som möjligt utifrån originalet.
 
Ibland är det kul att leka och färgmixtra originalmotivet och det blir ju en helt annan bild och liknande ett konstverk kanske. Här kan du kolla olika varianter på originalmotivet och skriv gärna en kommentar vilken/vilka bild/bilder du gillar mest utifrån originalet GROTTA och HAT WANAKON... :-D.
 
1. GROTTA, ORIGINALMOTIVET/FOTOT...En av grottorna på Hat Wanakon innifrån och ut mot havet...
 
2. Den här gillar jag med varmare ton...
 
3. Skarpa kontraster i turkos och ockra...
 
4. Blåröda kontraster...
 
5. Svartvit 
 
Nästa foto är vid stranden Hat Wanakon...
 
1.HAT WANAKON, ORIGINALMOTIVET/FOTOT..Hat Wanakon och Chan- och Thaisi Islands...
 
2. Gult och blått
 
3. Övervägande rött och lila 
 
4. En annan variant, rätt cool...
 
5. Svartvit

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag tycker nog bäst om
Orginalfotona. Men det har kanske att göra med att jag målar akvarell och vill att det ska bli så lika naturen. Hur som helst gillar jag dina foton. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och roligt att du gillar mina foton :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Laila&Hans:

Hejsan fina bilder men vi gillar originalbilderna bäst,han en bra dag

Svar: Tack så mycket Laila & Hans för er kommentar och kul att ni ville vara med och tycka😀 Ha en trevlig kväll!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Gun S8:

Tycker om de svartvita!
Säger som Gertrude, gillar dina foton. Kram 🤗

Svar: Tack så mycket Gun för det! Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Annika:

Originalfotona får min röst ✅ jättefina i sina naturliga färger 👍 Alltid så fina och härliga bilder i bloggen!

Svar: Tack så mycket Annika för det samt kul att du ville vara med och tycka till 😀😁😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Gunilla%20Albrektson:

Tittar in och läser din blogg ofta, men kommenterar sällan :) Det ska jag försöka ändra på
/Gunilla

Svar: Tack snälla Gunilla det ser jag fram emot 😀😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Birgitta S:

Hej!
Fick verkligen något att fundera och titta på så skönt efter en arbetsdag. Alla original är bra men skall jag välja bland grott motiven blir det 2 och 3.
Sen stranden väljer jag inte original blir det 3.
Hälsningar Birgitta S +6

Svar: Hej Birgitta och tack för dina svar samt roligt att du ville vara med och tycka till.😍😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Owe%25252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520Betander:

Nummer 2 i båda fallen då de fortfarande ser naturliga ut men med lite extra för bättre kontrast och färg. Kan jag spara min favorit stranden och använda den på FB?

Svar: Tack så mycket Owe för din kommentar samt att du ville delta i tyckandet och visst får du använda min strandbild på FB men nämn gärna att det är min bild om det går :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Carina :

Hejsan,

Jag gillar orginalen bäst! Allt gott!

Svar: Tack så mycket Carina för att du ville vara med och tycka till :-D Allt gott till dig också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Reidun:

Så fina bilder alla ger smak av ljumma vindar som man behöver nu att titta på,fast nu kommer det värme till oss också.kram!

Svar: Tack så mycket Reidun för det och vad härligt att även ni får lite värme. Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Annika :

Hej igen. Det verkar inte som om det jag skrev i går kväll nådde dig :) Jag skrev i alla fall att jag tycker att originalbilderna i båda fallen är klart bäst. Kameran (och du) har lyckats fånga de naturliga färgerna jättefint! Längtar tillbaka till HY!

Svar: Hej Annika och jodå jag har tagit emot din kommentar, svarat på den samt publicerat men det gör inget att du skriver igen :-D Tack igen för din kommentar och jag förstår att du längtar tillbaka hem till HY :-d <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Anette:

Fina bilder, men jag gillar absolut originalet mest.

Svar: Tack så mycket Anette samt kul att du ville vara med och tycka till om de olika varianterna :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Christina:

Ja visst är det roligt att testa en massa olika varianter! Måste dock tillstå att jag nog föredrar oroginalfotona...

Svar: Tack så mycket Christina för att du ville vara med och tycka till :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: