2017-05-19 Vilken ljuvlig förmiddag vädret bjöd på under strandlångisen samt trevlig fredag och helg!

Ned städar på förmiddagen idag och jag beslöt att ta en strandlångis och Rulle beslöt att ta min hoj för att göra några ärenden i Prachuap Khiri Khan. Vi båda kommer därmed att komma hem till ett nystädat fräscht hem och det är lyx det.
 
Idag fick jag även inviga min nya magväska och den fungerade utmärkt. Kameran kunde jag nå lätt i sitt egna fack och luren på ett ställe, vattenflaskan har fått en egen behållare samt hundgodis etc på ett ställe och lite till som kan vara bra att ha under en strandlångis. Jag är mycket nöjd med väskan!
 
Magväskans första strandlångis...
 
 
Vädret bjöd på en lätt vind och mycket sol och värme...
 
En fiskebåt på väg (hav) för att söka fiskelyckan...
 
Så fin bred och slät strand är det så här års...
 
 
Inte en farang i sikte på stranden däremot några thailändare som tältade i nationalparken och jag fick sällskap av både Bryan och Enöga en bit. 
 
Bryan tar ett svalkande dopp i det 33 gradiga havsvattnet...
 
Fina snälla Bryan...
 
Fina snälla Enöga...
 
Parhundarna tar en paus i värmen och både tungor och svansar hänger...
 
 
Red-Wattled Lapwing, en skränig men vacker fågel...
 
 
...och den här Eremitkräftan kämpade på efter att ha blivit översköljd med havsvatten, men det hör ju till Eremitkräftans liv :-D
 
Tack "mina" fina goa vovvar för en trevlig strandlångis och jag önskar er bloggläsare en mysig fredag samt trevlig helg!

Kommentarer:

1 Anonym:

Trevlih helg till dig också! I dag har vi sommar i Sverige! Äntligen!☀️🙏

Svar: Tack så mycket "anonym" och härligt med sommarvärme i Sverige för det var på tiden :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Trevlig helg! Själv ska jag uppvakta "vår"treåring. Solen lyser ca 18 grader varmt och trädgården lockar med krattning. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och gratta 3 åringen från mig också samt skönt att värmen kommit även till Sverige 😎😀 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anna%252525252525252520Lundqvist:

Nu fick jag se väskan på 😊 Praktiskt och snygg !!

Svar: Mmmm tack Anna och det var för din skull då du så gärna ville se den :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Alltid lika mysigt och läsa din blogg, stort och varmt tack🤗.

Svar: Tack så mycket själv "anonym" och roligt att du uppskattar min blogg!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anette:

Tack för finfina bilder. Önskar dej också en fin helg

Svar: Tack så mycket själv Anna och jag önskar dig det samma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: