2017-05-20 Cykelshopping är att förena nytta med motion :-D

Återigen vurmar jag för att använda cykel i Huay Yang i samband med shopping, om det är möjligt, och det är det i de flesta fall. Handlar man massor av varor som dessutom är tunga och skrymmande förpackningar kör de hem varorna utan kostnad från Pop Shop och Si Shop och de flesta andra affärer.
 
Viss är det lite svettigare att cykla än att åka motorcykel men det är inte farligt att svettas och det hör ju till här i värmen att de flesta svettas av värmen även om man inte anstränger sig det minsta.
 
Först besök på marknaden som ligger längs bort från vårt hem, sedan Pop Shop och sist en knippe bananer från hörnaffären Jacks gatan och Mellanvägen...Nu får det inte plats mer...
 
Idag visar temperaturen på 36 grader i skuggan på vår altan...
 
Jag önskar dig en varm och skön lördag!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Och jag som tyckte att vi hade skönt med 22 i solen. Men jag tycker 36 i skuggan är på gränsen vad jag tål. Än en gång "trevlig resten av helgen". Kram Gertrude

Svar: Det känns som skönt det också Gertrude och tur att vi har effektiva fläktar att ta till :-D Trevlig söndag till dig och de dina också <3 Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Underbart härliga värmen! Här har vi haft hyfsat fint väder ett par dagar, men idag vände vinden och det blev en smula svalt. När kommer sommaren??? Och ja, visst är cykel ett fantastiskt fortskaffningsmedel! Roligt att cykla dessutom.

Svar: Ja Christina jag gillar verkligen värmen här i Thailand och får hoppas för er del att det vänder snart och håller "normal" vår och sommartemperatur. Visst är det skoj att cykla :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Nyttigt och kul att cykla, och man hinner se så mycket längs vägen. 36 grader i skuggan. Hur många grader har ni i havet?

Svar: Visst är det både kul och nyttigt att cykla Anette och i havet har vi nu ca 33-34 grader.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Lena Törnkranz:

Visst är det härligt att cykla! Vi köpte cyklar när vi var nere i januari och cyklade till stranden om dagarna, Tyvärr var inte min cykel särskilt bra, jag gav den till vår fadderflicka när vi åkte hem...nu vill jag ha en ny....var hittar jag en bra?? Vi kommer ner en sväng i september och tänkte leta efter en då....

Svar: Hej Lena och visst är det kul att cykla i Huay Yang och det finns vettiga cyklar i Prachuap Khiri Khan (PKK) på Kasikorn Bankgatan samt i Tap Saké på huvudgatan. Kolla där om du hittar det du vill ha. Även Tesco Lotus har cyklar i PKK
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anette:

Wow varmt 33-34 grader i vattnet! Då behövs ingen våtdräkt när man dyker.....

Svar: Mmmm Anette det är varmt och gott och ljuvligt skönt för hela kroppen och knoppen :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: