2017-05-30 Idag blev det en härlig strandlångis i strilande regn...

Regnet började strila från en jämngrå himmel redan innan jag cyklade hemifrån i morse för att gå min strandlångis men det hindrade inte mig det minsta. Jag har min thaihatt med brett brätte och skydd över nacke och axlar och den sker ett bra skydd även i regn. Jag gillar inte att bli blöt i håret av regn som sedan sakta rinner ner i ansiktet och i ögonen.
 
På kroppen har jag en tunn oöm klänning med bikini under och att det blir blött spelar ingen som helst roll. Så längre regnet är varmt är det bara skönt, som en lång härlig varm dusch ute i det fria.
 
Idag fick jag äran att strandlångisa med goa fina Pyttsi och att ställa in långisen bara för lite regn ville vare sig hon eller jag. 
 
Dagens strandlångismiljö...
 
Det blev bara ett foto idag, dvs bilden ovan, då jag inte ville ta fram kameran i regnet. Just nu har solen börjat titta fram och naturen har fått en rejäl rotblöta idag efter flera timmars regnande. Idag hade väderprognosen utlovat 100 % regnrisk så det stämde med andra ord.
 
Tack fina goa Pyttsi för en mysig långis och till er bloggläsare önskar jag en härlig tisdag!
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Härligt!🌴kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrud och kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Fina bilder! Ha en härlig tisdag.

Svar: Tack så mycket Anette och ha en mysig onsdag :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: