2017-11-07 Forzatvätt, vaxning etc.

Du ska lort-Forza bli fin igen...
 
Oj, oj vilken lort-Forza...
 
FÖRE...
 
EFTER...
 
 
Jag brukar smörja däckssidorna också efter tvätt etc men då det är dags att byta däck på min vackra Forza via YO´s Garage lägger jag inte ner något jobb på det. 
 
Härligt med ren och fin hoj igen efter resan och det tillhör resandet med eftervård dvs att se till att våra hojar är rena och fina samt genomgångna efter en lång körning på nästan 500 mil.
 
Rulle har ett hästjobb på sin Africa då kladdigt segt oljestänk från kedjan först ska tas bort från underredet och bakskärm och det tar tid. Efter det blir det tvätt sedan smörjning av kedjan...
 
Så mycket jobb slipper jag då Forza inte har någon kedja :-D.  
 
Yo på YO´s Garage ska få se till att bl.a luftfilter byts ut då vi kört i flertalet vägarbeten och det är dammigt och sörjigt värre samt utföra övrig nödvändig service. Härligt att ha Yo så nära oss här i byn :-D
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tror du känner lika kärlek till Forzan som jag till min bil
Tacksam för alla mil den går felfritt är den värd all omsorg. Kram Gertrude

Svar: Mmm det tror jag också Gertrude och jag håller med dig i övrigt! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: