2017-11-07 Lite trädgårdspyssel...

I natt har det varit lite kallt (25 C) så i morse åkte vintertäckena i våra påslakan för nu har hösten och vintern kommit till Huay Yang :-D
 
Idag har det varit molnigt och sval och skön temperatur på ca 28-29 C och det är kul att vara hemma igen och börja lite lätt med vardagens rutiner.
 
En glad överraskning är att det är gula mangos på gång i vårt mangoträd samt trädgården i övrigt är välskött och fin av vår duktiga områdespersonal så att det inte skulle vara så har jag aldrig behövt oroa mig för.
 
Även om personalen sköter basic i vår trädgård tycker jag det är roligt att gå och småpyssla lite med våra växter och det blev eftermiddagens aktivitet för min del.
 
Gula mangos på gång i vårt mangoträd...
 
 
Härligt att vara hemma igen...
 
Vår fårfamilj är glada över att träffa mig igen...
 
...och här har vi den lilla ankfamiljen...
 
...och här har vi den stora ankfamiljen...
 
Tack för en härlig hemmadag idag och till er bloggläsare önskar jag en skojig tisdag!

Kommentarer:

1 Tiina:

Vilken lyx med egna mangos snart! Hur många blir det? Några andra frukter på gång i din trådgård? Här hemma har jag nyligen gjort det sista jobbet i trädgården inför vintern...Måste vara häftigt/roligt att ha det grönt året runt! Men också mycket jobb.

Svar: Det blir någrs stycken samt fler skott är på gång Tiina och nu får se om de klarar sig till skördedags 😊 Inga andrs frukter som bananer är på gång. Visst är det roligt med grön skön trädgård och värme året om 😋Må så gott och roligt att du också gillar trädgårdsarbete 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anki:

Svårt att förstå att det är kallt? Här är det minusgrader och det är inte för kallt men en otrolig tjusning i härliga Sverige. Blandade årstider ger energi.hs det bra och vilken härlig resa n8 gjort👍👍👍

Svar: Tack så mycket Anki för din kommentar och vi är vana vid dryga 30 grader och när det sjunker till 24-25 C upplever vi det som kallt då kroppen inte är van helt enkelt :-D. Sverige är vackert det håller jag med dig om :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 lars:

Så snyggt ni har i eran trädgård. goda mumsiga mangos, grönt och vackert. Ja kyligt hörrudu, ta på dig pälsen, +25 brrr

Svar: Tack så mycket Lars för det och är man van vid drygt 30 C är det kyligt hur konstigt det än låter 😋😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: