2017-11-13 Strandlångis med mysigt sällskap av två och fyrbenta...

Idag bjöd vädret på både mulet, lite regn och sol och det är ca 30 C. På dagens strandlångis fick jag sällskap av goa vännen Ulf Ö och det är mycket roligt att träffa de vänner som jag inte sett på länge och som nu anlänt till Huay Yang.
 
Vi träffades på stranden vid Wat Samut och det tog lite tid innan vi kom iväg då hundgänget där, Damm, Morrgan med flera ville ha torrfoder och godis samt lite kärlek.
 
Idag var stranden bredare än i lördags och vi kunde gå fram till klippgränsen norrut innan mina grottor. Vi fick sällskap av goa fina Fino från nationalparken och han är så pigg och glad.
 
Trädet på kanten håller sig envist kvar och Ulf och jag undrar hur länge till....
 
Fina Fino gillar att vada i vattnet och längre än så här kommer vi inte via stranden norrut...
 
 
Vi vände hemåt igen och plötsligt ser vi en svart hund komma rusande mot oss på stranden från nationalparken. Det visade sig vara Enöga som blev alldeles tossig av glädje att träffa mig ingen och skrek och pratade på hundvis. Vi har inte setts på en dryg månad och hon har också lagt på hullet lite och var mycket fin i pälsen så vovvarna verkar ha det mycket bra där på nationalparken... 
 
Fino och Enöga som kommer mycket bra överens och de lekte samt jagade varandra och hade mycket roligt på stranden tillsammans. Vilket härligt hundliv!
 
Märkbart bredare strand idag...
 
Mitt strandade träd för dagen...
 
Svårt att föreställa sig att stranden under vår- och sommarmånaderna går långt utanför mitt strandade träd...
 
Ovädersmoln på gång och under promenaden fick vi en liten skvätt regn på oss...
 
Ulf och jag gick söderut en bit till bortom Wat Samut och i höjd med Poms Restaurang kom Lusia och även Atlas, när han hörde att jag visslade på honom, och hälsade så glatt och de båda fick lite gotta samt en massa kärlek förstås. Vi vände där då det börjat regna lite mer men efter en kort stund var även den lilla skuren över.
 
Idag blev det ca 1 mils långis så det kändes bra i både kropp och knopp och stort TACK till goa fina Ulf Ö samt mina fyrbenta vänner för sällskapet!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig måndag och var rädd om dig och de dina!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så härliga dagar vi har här i Thailand. Idag har vi tagit en lång promenad på stranden. Vi gick ner till vänster om Hilton och sen gick vi så långt vi kunde komma söder ut. Då vet du säkert vart vi gick🤗. Kom några regnstänk i början av promenaden, men vi klarade oss undan regn. Vi är en hel del svenskar som har kommit till Resorten nu, ikväll åker vi in till stan o äter tillsammans. Ha en skön o fin måndagkväll. Kram Helena🤗

Svar: Ja verkligen Helena och ni ser ut att haft en fin dag ni också :-D. Har du en egen blogg där du skriver ner era härliga upplevelser i Thailand så vill jag ha adressen till den. Då kan ju fler, dvs de som vill ta del av era upplevelser istället för att de hamnar på min blogg, via din kommentar, som jag inte har koll på hur många som läser. Må så gott och kram tillbaka :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tina Holst Önneby:

Visst var det härligt vid vårt vackra hav idag. Färgerna blir magiska i det ljuset. Stor kram 😘

Svar: Ja det var det verkligen Tina och jag håller med dig om färgerna kontra ljuset. Stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Har inte börjat räkna dagar ännu utan mer månader, men tiden går så fort så snart blir det 2018 och februari och då får jag själv uppleva det underbara HY.Men tills dess så frossar jag i dina upplevelser. Tack för dagens betraktelse. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din fina kommentar och det är en stor glädje att min blogg kan ge dig en sådan härligt upplevelse i din väntan på februari när du kommer hit. Håll ut bara snart är du här 😍Stor varm kram till dig från mig😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:


Hej min iPhone är helknäpp sen jag fick en uppdatering i helgen hoppas detta går att läsa 😡så irriterande när tekniken inte fungerar. Förstår att vovvarna blev lyckliga när de såg dig de har nog saknat dig klia dem från mig
Trevlig kväll o kram Birgitta S

Svar: Inte kul när tekniken krånglar Birgitta men jag har inga problem med att läsa vad du vill förmedla till mig.😊Trevlig tisdag och kram tillbaka till dig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: