2017-11-30 Japansk Shindo - Toppen för kroppen och knoppen...

Goa fina vännen Marina är utbildad i Shindo och jag och 5 till blev inbjudna av Marina för att delta i
de 6 Shindo-övningarna och vi höll till på takterassen till det hus som Marina hyr tillfälligt av Owe och Lena på husområdet Mars.
 
Shindo
Shindo är en japansk form av bodywork som omfattar egenvård med hjälp av stretching och själv-massage.
 
Shindo innehåller 6 stycken töjningar som riktas mot olika organ i kroppen och dessa i sin tur kopplas till olika känslor. Inandning sker genom näsan och utandning genom munnen i alla övningarna. 
 
Övningarna tar totalt ca 1 timme att utföra.
 
Stort TACK till Marina och de övriga som deltog i övningarna som för mig kändes bra i både kroppen och knoppen! 
 
Shindogänget i en härlig avkopplande miljö...
 
Via den här videon kan du se de olika övningarna och kan du inte finska är det ändå ganska lätt att förstå hur övningen ska utföras. 
 
 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Helt underbar var den Shindo :D

Svar: Mmm Phiah det tycker jag också <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Spännande och nytt för mig! Kan du finska, Annika? Det är mitt modersmål. Fast de sista 34-35 åren har jag bott i Sverige. Kram, Tiina

Svar: Tack Tiina för din kommentar och jag kan inte vare sig tala eller förstå finska. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: