2017-09-12 Härlig cykelträningstur och retur Huay Yang - Ban Krud, 8,3 mil med de mina!

Nu var det återigen dags för cykelträning till Ban Krud och tillbaka till Huay Yang och idag kände sig Maria fit for fight efter sin förkylning så hon hängde på Rulle och mig. Maria är mycket vältränad så hon har inga problem med vare sig kondition eller benstyrka samt har en toppenbra cykel att träningscykla på.
 
Underbart att ha en familj som gillar att träna och utmana sig själva och aldrig gnäller att det är jobbigt eller tungt utan kör bara på efter bästa förmåga. Rulle och jag har ju tränat fysiskt båda två hur länge som helst och våra döttrar Maria och Linda har sedan barnsben tagit efter det för de har förstått att det får kroppen att må hur bra som helst. Barn gör ju oftast inte som man säger utan som man gör och vi har tydligen varit goda förebilder när det gäller att sköta sin kropp på bästa sätt för vi ser ju det goda resultatet av det nu.
 
Morgonen och förmiddagen bjöd på lite soldis och svag vind och ca 33C i skuggan och mina ben kändes både pigga och starka så totalt sett därmed goda förhållanden för en lyckad träning.
 
En kort fotopaus vid Thapsakae Beach innan vi rullade vidare mot Ban Krud...
 
Rulle och Maria passerar järnvägsövergången innan vi strax härefter tar till vänster mot Ban Krud...
 
Efter drygt 4,1 mil rullade vi in till 7 Eleven i Ban Krud på träningstiden 1,43 timme och det blev rekord för mig till Ban Krud och även snittfarten på 23,3 km/timme. Wow, vilken härlig känsla för mig och det kändes hur bra som helst i både kropp och knopp. 
 
Både Rulle och Maria skulle lätt slå den tiden men Maria ville ta det lite lugnare då det var första cykelträningen för henne efter att hon kommit från Sverige till Huay Yang samt efter hennes förkylning. Det är en klok inställning. Rulle var lite trött i benen och tyckte det var skönt att ta det lite lugnare även om både han och Maria drog på mellan varven och cyklade sedan och mötte mig på vägen.
 
Jag kommer så småningom att bli starkare i benen och mer uthållig med tiden men jag låter ingen stressa mig så att jag skulle börja cykla utanför min nuvarande förmåga. Det är bara korkat så jag väljer hellre att sakta men säkert bygga upp min cykelträning så kroppen hänger med. Totalt har jag sedan den 2 juni 2017 cykeltränat lite längre distanser 37 gånger i Thailand och är därmed fortfarande en "nybörjare".   
 
Skönt att ta en energipåfyllningspaus samt fylla på våra flaskor med mineralvatten. På Rulles kaffekopp står det Wake Up och det har vi verkligen gjort efter den här sträckan på drygt 4,1 mil.
 
 
När vi vilat klart rullade vi vidare via strandvägen i Ban Krud för att cykla hemåt igen...
 
Bildbevis...
 
Vi rullade in till vårt underbara hem vid kl. 13.30 och det var lika underbart som vanligt. Nu är det bara softa som gäller resten av dagen samt lite poolbad i 34 C. Underbart och vilket fantastiskt liv vi lever! 
 
Dagens cykelträningsresultat (mitt): Distans 8,3 mil, total cykelträningstid 3,37 timmar, snittfart 23,3 km/timme och maxfart 39,91 km/timme och min absoluta favorit 2 060 brända kcal.
 
Stort TACK mina älskade Rulle och Maria för ett härligt cykelträningspass!
 
Till er bloggläsare önskar jag en underbar tisdag var ni än befinner er på vårt vackra jordklot och njut av dagen samt livet efter absolut bästa förmåga. Imorgon är en ny dag med nya förutsättningar...

Kommentarer:

1 Anette:

BRA JOBB! Härliga bilder, riktigt avis. Själv tog jag en lång löprunda efter jobb. Ja imorgon är en ny härliga dag med nya möjlighet....Ha en fin tisdag kväll.

Svar: Tack så mycket Anette och duktigt jobbat du också! Ha en mysig onsdag :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta D:

Hej vad härligt ni har det o roligt att alla i familjen uppskattar att göra samma saker inte alltid självklart fortsätt att njuta av ledigheten tillsammans med Maria skönt att hon mår bättre. Må så gott 😄

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och jag kan bara hålla med dig och det är mycket roligt samt jag är glad över det :-D Må så gott du också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: