2017-09-15 ...och så blev det fredag igen och sista strandlångisen för den här veckan...

Jisses vad veckorna går fort och jag tycker det var häromdagen jag skrev trevlig fredag samt helg till er bloggläsare. Tiden går fort när vi har roligt och det är återigen bevisat.
 
Maria och jag utgick från stranden via Sukta Resortvägen och både Berta, Lillflickan och Lilleman hängde med på strandlångisen idag tills Lillflickans och Bertas revir tog slut. Lillemans revir sträcker sig ända bort till klippgränsen norrut och även en bit in på Dolphin Beach söderut.
 
Lillflickan har blivit mycket kontaktsökande och kärvänlig och nu går hon med på att både bli klappad och kliad över hela kroppen och vill gärna ha mer goseri när vi slutar gulla med henne.
 
Underbart att äntligen ha fått hennes fulla förtroende och vi har aldrig tvingat oss på henne utan hon har själv fått ta så mycket kontakt hon vill och vågar och nu kommer resultatet av vår väntan.
 
Vädret bjöd på lätta vindar och solsken samt ca 34 C i skuggan och stranden var något bredare idag.
 
Vackert glittrande hav...
 
En liten fiskebåt på väg (hav)...
 
 
För vovvarnas del blev det mycket fisk- och krabbjakt...
 
 
 
 
 
 
Bra massage för fötterna...
 
Coola strandmönster...
 
Så fina kontraster mellan himmel och hav...
 
 
Maria njuter av utsikten över hav och strand...
 
En gammal uttorkad snäcka, strandens egen fina installation... 
 
Lillflickan, Berta, Maria och Lilleman...
 
Fiskejakt för Lilleman och Lillflickan...
 
 
Framme på Hat Wanakon och nu har Maria, Lilleman och jag fått sällskap av Sockan och Enöga...
 
 
Mitt strandade träd för dagen...
 
Så här såg det ut utanför min grotta idag jämförelsevis med i onsdags då havsvattnet gick nästan fram till grottan...
 
Ingen torr passage runt klippgränsen idag heller...
 
Klippgränsen...
 
 
Dags att vända hemåt igen...
 
Med tanke på vågorna som svängt något åt nordost, kan det vara ett tecken på monsunen håller på att vända så sakteliga...
 
Vackra moln på rad...
 
När vi kom tillbaka till cyklarna vaktades de som brukligt av Lillflickan och Berta som blev överlyckliga över att se oss igen och få sin belöning förstås.
 
Vid det hus på Universitetscampen, där Fino brukar hålla till, höll personalen som jobbar där med om att han magrat fast de ger honom mat men han vill bara äta lite av den. Jag har pratat med Tui via telefon och då han har mycket att stå i för egen del samt med de andra hundarna kom vi överens om att höras i början på nästa vecka för att se om han kan kolla upp Fino. Han kan då avgöra om Fino behöver en injektion mot mask eller andra parasiter eller vad som kan vara fel med honom. 
 
Vi får nu se vad som händer framöver och personalen är medvetna om att vi ska försöka hjälpa Fino om vi kan och det är de tacksamma för. Under tiden kommer de ge honom mat och hoppas han vill äta åtminstone något av det.
 
Det känns så sorgligt när mina hundvänner bli sjuka och det jag kan göra för dem är åtminstone att be om hjälp om jag inte kan göra något själv. 
 
Stort TACK min älskade Maria för en härlig strandlångis samt alla våra fina vovvevänner för att ni vill göra oss sällskap samt att ni skänker en sådan glädje för både Maria och mig.
 
Framåt eftermiddagen kom en rejäl regnskur över Huay yang och den behövdes verkligen då det var ett tag sedan som det regnade här.
 
Till er bloggläsare önskar jag en trevlig fredag samt helg och var rädda om er och varandra!

Kommentarer:

1 Anonym:

Trevlig helg till dig och din familj/Gertrude 🤗

Svar: Tack så mycket för det Gertrude! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Vackra bilder Annika. Ha en finfin fredag med familjen.

Svar: Tack så mycket Anette och tack detsamma 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 phiah:

Tjohej goa Annika, fina bilder. Lilleman, hoho, påminner om när jag adopterade en 8 kilos katt som hette Lillen. Det fik han inte fortsätta med ;) Kram po daj

Svar: Tack så mycket fina goa Phiah för din kommentar och kram till dig från mig 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Åh vilka underbara
Hälsa familjen vi ses snart
Kram kram från Blåsenhus

Svar: Tack så mycket Susanne & Anders och det ska bli så kul att träffa er igen 😍 Kram😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Birgitta S:

Härliga bilder ser så skönt att få trampa i sand.
Stackars Fino hoppas han kan få hjälp snart.
Trevlig lördag och njut i värmen!

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och ha en trevlig lördag du/ ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: