2017-09-19 Tisdag = Cykelträning till Ban Krud och retur till Huay Yang, 8, 3 mil...

Veckans första cykelträningstur och dagen bjöd på sol och värme och ganska måttlig vind, det vill säga perfekta förutsättningar för en svettig cykelträning.
 
Nu är det bara en dryg mil kvar till Ban Krud...
 
Här kommer Maria och jag och Rulle har tagit bilden med min kamera...
 
...och här cyklar vi iväg så Rulle får allt cykla ikapp oss...
 
Jag är snart uppe efter en ganska tuff backe...
 
Härlig väg för cykelträning...
 
Vi rullade in till 7 Eleven i Ban Krud efter 4,1 mil på en cykelträningstid på 1,47 timme och min snitfart låg på 22,6 km/timme. Nu har de lagt asfalt på vägen utanför 7 Eleven och fixat till framför så idag var det lugnt och skönt att sitta där utan vägmaskiner.
 
Maria och Rulle får precis som jag en välförtjänt energipåfyllningspaus...
 
Jag och Maria och min "nya"cykeltröja med de Danska färgerna som jag ärvt av Rulle då den var för liten för honom. Toppenbra färger för ny syns jag verkligen i trafiken och när jag har tröjan på mig tänker jag extra mycket på min fina goa vän Phiah som bor i Danmark. Kram på dig!
 
Vi träffade 2 killar från Schweiz vid 7 Eleven och den ena killen frågade mig om jag cyklat i från Danmark med tanke på min cykeltröja. Lite kul, allra helst med en lätt packning i cykelkorgen...Jag förklarade dock för honom hur det hela låg till..
 
Vi rullade in till vårt vackra fantastiska hus vid kl. 13.30 och som vanligt var det ljuvligt skönt att komma hem efter en sådan här lång cykelträning i värmen.
 
Mina cykelträningsresultat (som självklart är mest intressant för mig själv för att jämföra varje träning =valfritt att läsa): 
 
Distans 8,3 mil, snittfart 22,6 km/timme, maxfart 39,4 km/timme, cykelträningstid 3,39 timmar, härliga 1 976 brända kcal. Jag är som vanligt mycket nöjd med mina resultat och hur det blir totalt sätt beror på en massa olika faktorer på vägen som dagsform, vind, värme, etc. så det blir som det blir helt enkelt.
 
I vart fall är cykelträning ett fantastiskt skonsamt sätt för kroppen att träna på och inte minst miljövänligt och när man väl vant kroppen för värmen här i Thailand kan vi cykla året om och det är ju hur bra som helst.
 
Stort TACK mina älskade Rulle och Maria för en mysig cykelträningstur!
 
Till er bloggläsare önskar jag en skojig tisdag var ni än gör och hittar på idag.
 
 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Det är kul med tröjan och att du då tänker på mig, så den strax. Jag brukar åka ut och titta när de bullrar förbi i Danmark Rundt. I år blev det inte så p gr a vädret. Helt tokigt är det också att de nu har blå tröjor och heter PostNord :/ StOr kram vännen.

Svar: Finare med röd och vit tröja än blå tycker jag fina Phiah och kul att brukar kolla på loppet 😀Stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Oj vad ni gör det bra. Fylld av beundran klev jag av löpbandet på 5km,då var min ork slut. Dessutom var det lagom varmt,inte30+
Ja du är duktig du. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och du var också duktig och all träning gör nytta på något positivt sätt😍Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: