2018-04-11 Vilken lyckodag - Jag har hittat min fina goa Sockan samt en annan liten sötnos!

Igår när jag hämtade vår kvällsmat på Jor Jarn träffade jag Anders S som berättade att han sett Sockan häromdagen i nationalparken där de bygger nya hus. Vilken lyckokänsla att Sockan trots allt var i livet och tack snälla Anders för att du berättade det samt hade dina ögon med dig 😍 Idag hoppades jag hitta honom i samband med min strandlångis.
 
Det gjorde jag och i början på nationalparken, där resortens hus börjar. Som vanligt när jag kom dit visslade jag som jag brukar på "mina" hundar och fick då höra ett ljud som jag kände igen och där kom Sockan springande och blev lika glad som jag över återseendet. Fina goa Sockan som såg hur fin och fräsch ut som helst och hade dessutom lite hull på kroppen. Den glädje som jag kände då är svår att beskriva och den oro som jag känt över hans frånvaro var helt bortblåst.
 
Tänk vad lätt det är att fästa sig vid dessa fantastiska herrelösa hundar som jag haft kontakt med i så många år när jag kommer till deras revir. De visar sådan tillgivenhet och kärlek att det går rakt in i mitt hundhjärta😍 
 
Sockan 💗
 
 
Har du mer gotta eller?
 
Innan jag träffade på Sockan måste jag berätta om den fina skygga tik som jag träffade på när jag var på väg för att leta efter honom. 
 
När jag gick in på asfaltvägen från flodmynningen in på nationalparkens område och närmade mig de hus de håller på och bygger visslade jag som jag brukar för att locka på "mina" hundar. Det prasslade till bakom mig och där stod en skygg okänd tik ca 10 meter bakom mig som hade lystrat på min vissling. Jag satte mig ner och lade ut till torrfoder till henne men hon vågade inte sig fram.
 
Jag gick en bit därifrån och hon åt då av torrfodret men hade stenkoll på mig. Hon följde efter mig men blev rädd varje gång jag vände mig om försiktigt. Till slut kom hon dock fram och vågade ta en godispinne från min hand men backade sedan snabbt för att äta upp den. 
 
Den här lilla skygga tiken döper jag till Svartvit...
 
Hej Svartvit jag vill dig inget illa, okej?
 
Nyrenoverade hus i nationalparken där Svartvit håller till...
 
 
Jag gick vidare och Svartvit gick efter mig men vid en osynlig gräns för mig stannade hon då hon var farligt nära "mina" hundars revir då hon säkert hörde till någon av dem som jobbade med husbygget.
 
När jag träffat på Sockan gick jag hemåt på stranden igen med lätta lyckliga steg och Sockan följde efter en bit. Nu är allt som vanligt igen, alla "mina" vovvar mår bra där de är och det är det viktigaste för mig när det gäller dem.
 
Sockan...
 
Här kommer bilder och filmsnuttar på dagens ljuvliga Hat Wanakon...
 
 
 
Det är tomt på Hat Wanakon förutom denna kokosnöt och jag som med lättat hjärta efter att ha träffat på Sockan gick jag hemåt med lätta steg...
 
 
 
Dagens vy från min utgångspunkt till stranden via Sukta Resort...
 
Vinden har mojnat och fina vågor rullar lojt in mot stranden...
 
Stort tack för en skön strandlångis och återigen stort tack till Anders S som tipsade mig om Sockan 😍 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en lycklig dag och ta vara på livet varje nanosekund.

Kommentarer:

1 Karin%252525252525252520Kristoferson:

Annika, så fint du berättar om hundarna och jag känner väl igen känslorna du beskriver. Man fäster sig otroligt vid dessa ärliga hundsjälar. Vår lilla Jack Russel, Tekla 11år, fyller saknaden av alla mina Thailändska hundvänner. Hon är ju van från Gotland att springa lös i vår skog och på betena. Men nu bor vi mer centralt vid Vänerns strand, där många tar sina hundpromenader. Tekla är helt fantastisk. Jag låter henne springa ut och nosa runt lite. När hon ser en hund står hon stilla med ena framtassen lyft, tittar på hunden och sedan på mig. Är det någon vi känner får hon springa fram och hälsa, annars säger jag bara "Nej Tekla. Kom." Hon kommer genast till mig, sätter sig ner och tittar upp på mig. Visst är hundar fantastiska. När det gäller hundarna i HY hoppas jag innerligt att du fortsätter stödja Mia, Göran och Tui. Alla ni som bryr er gör en fantastisk insats. De andra idioterna kan flytta någon annan stans.

Svar: Tack så mycket Karin för din kommentar och respons😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist:

Ja det är härligt med djur Annika. Min sambo och jag har planer på att besöka Huay yang i slutet av oktober och funderar på att bo på Mumsa resort. Antar att man måste hyra moppe eftersom det verkar ligga lite utanför? Hur många minuter tror du att det är till själva byn ? Ha det bra / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för din kommentar och respons på mitt inlägg. Att hyra MC (finns inga moppar) är ett måste om man ska ta sig runt i byn självständigt. Från Mumsa till själva byn med större utbud av affärer är det minst 4 km. Ha det så bra du också och välkomna till Huay Yang 😊😎
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette Hellichius:

Underbart återseende av Sockan och en ny bekantskap. Spännande. Idag löpning och yoga såklart. Ha det finfint. Kram

Svar: Ja verkligen Anette och lycka till med löpningen samt yogan 😊 Ha det finfint du också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Vad glad jag är att lilla Sockan är tillbaka ❤ tänkt på honom mycket. Kul med Svartvit med, jag längtar till att träffa alla vovvar igen. Saknar er pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och jag är lika glad jag över Sockan och även Svartvit😍😍 Förstår att du längtar och vi längtar efter dig😍Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Helen Mellqvist:

Så glad man blir av att läsa om "dina" hundar, det går rakt in i mitt hund❤

Svar: Tack så mycket Helen😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: