2018-04-12 Dagens tuffa cykelträning till/från Dan Singh Khon, 6,4 mil...

Idag är det mycket varmt men vad gör det när det är cykelträning på gång för värmen har vi inga problem med även om det blir lite extra tufft i träningen. Då vi svettas mycket är det viktigt att dricka ordentligt och i vattnet har vi både elektrolyter samt havssalt, framför allt saltet behövs för att återställa balansen i kroppen när vi svettas mycket.

Vi tog samma runda som i tisdags för att undvika Phet Kasem Road helt men lade på en extra runda på knappt 1 mil. Vi svängde in på den lilla vägen förbi Immigration och tog sedan vänster på landsvägen mot Burmabergen. Här går vägen i en böj och sedan nedförsbacke och vid 3-vägskorsningen cyklade vi höger mot Dan Singh Khon och Burmas gränsstation. Vi följde vägen i ca 2 km som mesta vägen var en uppförsbacke innan vi skulle svänga av till vänster strax norr om poliskontrollen. Det är en fin liten asfaltväg som går över stora ananasfält med bergen i bakgrunden och här blåser det alltid starka vinda då det är så öppet landskap. Efter några kilometer kommer man fram till en 3-vägskorsning där vi tog till höger och var då åter på samma runda där vi kom ifrån.

Det går vägar kors och tvärs mellan Huay Yang och Dan Singh Khon och det är både genvägar och senvägar men när man väl lärt sig dem kan man förlänga eller förkorta cykelträningen beroende på vad vi vill få ut efter dagsform etc. Alla de vägar vi väljer är mycket fina och lättcyklade med mer eller färre backar både uppför och nedför.

Här har vi (Rulle, Lars och jag) just klarat uppförsbacken som är 4 km lång på väg hem mot Huay Yang igen och se så lyckliga vi är att få cykelträna och svettas floder 😀😅

Vattenpaus på den lilla restaurangen strax innan Immigration...

Det är kul att cykelträna!

Strax innan 3-vägskorset mot Burmas gränsstation och Handelsmarknad

Jag kom först upp på toppen av 4 km backen och undrade om jag skulle behöva vänta länge på grabbarna som jag inte såg skymten av...

Här kommer de äntligen...

...närmare och närmare...

4 km uppförsbacken är avklarad även för Rulle och Lars och det visade sig att Lars cykelkedja hoppat av i samband med en växling men det fixade de lätt och kunde sedan fortsätta. Det var därmed orsaken till att de dröjt lite innan de kom ikapp mig...

Efter vattenpaus och gruppfotografering (se bilden högst upp) rullade vi nedför i 2 km och det kändes skönt att få lite fartvind som svalkar ner.

Väl framme på Sanyavägen var det full fart på våra hojar i motvind och det gäller att suga ur det mesta ur benen och flåset innan vi är hemma igen😊

Vi norra U-svängen, som är avstängd för tillfället i samband med Songkran, lyfte vi cyklarna över avspärrningen och strax härefter var vi lyckligt hemma igen.

Stort TACK min älskade Rulle och fina goa vän Lars N för en härligt tuff cykelträning idag!

Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag 😀