2018-04-18 Dagens härligt tuffa cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 7,5 mil...

Solen brassar på från en nästan klarblå himmel, temperaturen ligger på ca 34 C i skuggan och idag cykeltränade vi till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon och vi tog den långa rundan som för min del blev 7,5 mil.
 
Här har vi just fixat 2 km backen Rulle, Lars och jag och så här glada är vi för det 😀
 
En kort vattenpaus...
 
Här kommer ett höbalslass och susar förbi...
 
Frigående ko och koägarens hund som väntar in kogänget som är på väg bakom palmen...
 
Nä, ska vi vila eller cykelträna? Kom igen nu grabbar!
 
I PKK besökte vi PKK Bikeshop (där jag köpte min cykel) för att kolla om mina beställda däck på 1,9 tum med slätare mönster kommit. Tyvärr gick de inte att få tag på enligt ägaren Tiu men däremot kom vi överens om att han kan beställa 1,7 tums punkteringsskyddade däck i stället med en slätare mönster än de jag har nu. Det kommer att ta ca 3 dagar innan han har dem i shopen, så nu får vi se om det fungerar.
 
De däck jag har nu ligger på 2,1 tum samt är grovmönstrade och passar bra till offroad men jag kommer bara att cykla på landsväg så de är onödigt grova för min del och stoppar upp farten något.
 
Efter detta besök cyklade vi till Ludo på See Sea Coffee & Pies vid Strandvägen och köpte varsin citronpaj till lunchfikat. Mums!
  
Strandvägen i PKK och långgrund strand med fina beskedliga vågor som rullar in....
 
Nu var det bara att vända hemåt igen och vilken tuff men härlig cykelträning vi fick samt jag älskar verkligen min nya cykel, Giant, och den rullar på hur fint som helst så det är verkligen en njutning att cykelträna med den!😊
 
Dagens rutt, 7,5 mil...
 
Stort TACK min älskade Rulle och fina goa vännen Lars för en härlig cykelträning och superbra jobbat! Duktiga Lars cyklade även igår till Ban Krud, 8 mil t o r men hängde med oss riktigt bra idag. Härligt att cykla med så positiva duktiga uthålliga grabbar!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag vad du än gör eller befinner dig på vårt vackra jordklot!   
 

Kommentera här: