2018-04-21 Nedtagning av kokosnötter hos thaigrannen och värmen stiger...

Igår fick vi en mysig kväll med Lars och Nina på den lilla thairestaurangen mitt emot The Elefant vid Chang Corner. Den lilla spartanska restaurangen har bara öppet på kvällen och där kan man få mycket god och vällagad mat till modesta priser så den här restaurangen kan jag varmt rekommendera.
 
Vår thaigranne, bakom vårt hus, håller på och tar ner kokosnötter och det dundrar i backen när de slår ner. Nertagaren står under palmen med en mycket långkvastad kniv och jag är nog mer nervös än han när kokosnötterna faller omkring honom på bara en knapp meters omkrets.
 
Kokosnötter är tunga så en eller flera nötter i huvudet eller på kroppen skulle skada honom svårt men han vet säkert vad han gör får jag hoppas. 😱😬
 
Kokosnötsnedtagning... 

Vår närmaste thaigrannes tomt och här finns massor med kokospalmer...
 
En del av dagens skörd...
 
Idag är det mycket varmt och nu kl. 16.00 har vi en temperatur på 34 C i skuggan på altanen, tur att vi gillar värme och har väggfläktar att tillgå om vi vill få lite drag på luften. 😅 😀
 
34 grader klockan 16...
 
Återigen har vi fått en härlig dag här i vårt paradis Huay Yang och jag önskar dig min bloggläsare en mysig lördag!
 
 

Kommentarer:

1 Christina:

34 grader känns som en dröm! Här har vi 6 grader.... Men det börjar spira grönska och det är hopp om bättre temperatur. Och det är helt underbart att få börja greja i trädgården!

Svar: Tack så mycket Christina för din kommentar och härligt när våren är på väg med lite värme 😊 Här är det ju alltid mer eller mindre varmt😁😎
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: