2018-04-29 Skönt att vara hemma när regnet öser ner...

I morse vaknade vi av att regnet skvalade men det var inte så konstigt då väderprognosen spått att det skulle regna idag också.
 
Ibland har de rätt prognos och ibland inte beroende på vilken del man befinner sig i landet, provinsen samt även lokalt, så det kan därmed skilja sig om det kommer att regna eller vara sol alternativt bara mulet...
 
Det blir därmed som det blir... 
 
 
 
Stora regnpölar hos vår thaigranne...
 
 
Regnet behövs och för vår del spelar det ingen roll just idag då vi kan njuta av hemfriden som vanligt samt tänka tillbaka på de fina minnen vår lilla MC tripp söderöver gett oss.
 
Så enkelt egentligen, vi kan lägga upp en preliminär plan på resmål samt välja ut specifika mål på plats, packa hojen eller hojarna och bara dra iväg när vi vill och kan samt lusten att resa faller på.
 
Det är helt upp till oss och vår känsla samt vilken tid vi behöver på oss för själva resan det vill säga om det blir en längre eller kortare tur.
 
Det är verkligen frihet det, att få möjlighet att göra som vi vill, varje dag, och för oss är det viktigt att ta till vara det goda i livet så länge vi har det samt är friska i kroppen och knoppen.
 
Just för ögonblicket har det slutat att regna och himlen ser lite ljusare ut...😀
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skön njutningfull söndag!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

I morgon firar vi Valborgsmässoafton, den dag då våren ska komma. Det blir lite si och så med den biten, det har hakat upp sig någonstans. Men vi gläds åt storspovens ankomst och tussilago i dikeskanten. Värmen får vi själva stå för och till hjälp får vi några barn som kommer hem. Jag tror att det blir varmt och skönt i hjärtat och då gör det inget att det är kallt i luften.
Jag önskar dig och Rulle en trevlig söndag. Tack för mycket trevlig reserapport. Kram Gertrude ❤

Svar: Tack så mycket Gertrude och härligt att våren snart är i ankommande. Det är som vanligt en väntan på den sköna värmen men den brukar komma endera dagen...Det räcker gott att ha et varmt hjärta och det verkar du ha med besked och delar med dig av. En fin och behjärtansvärd egenskap! Ha en mysig Valborgshelg med hela din stora familj och jag uppskattar verkligen att du läser min blogg samt att du alltid lämnar så trevliga kommentarer. Stor varm kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Tänk att lite regn och thailändsk musik kan göra att jag får sån "hemlängtan "😊/Elisabet

Svar: Ja Elisabet det behövs inte så mycket mer än så😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: