2018-04-30 Stranden och havet för dagen i Huay Yang och "mina" vovvar...

Idag skulle det vara 90 % regnrisk men i morse och hela förmiddagen gassade solen från en nästan molnfri himmel. Perfekt väder för en maskintvätt så tvätten äntligen skulle hinna torka under dagen 😀.
 
När det regnar eller är hög luftfuktighet om 80-100 % är det nästan hopplöst att få kläder och annat att torka och efter 2 dagar börjar de lukta surt. Att tvätta under dessa förhållanden känns därmed meningslöst. Våra regnkläder etc efter MC körningen, då vi kom hem i lördags eftermiddag efter att ha kört 20 mil i hällande regn har nu äntligen torkat. 
 
Skönt att få tvätten gjord idag samt att den torkar under dagen. Efter att arbetet på vår altan med utbytet av nätpartier till glaspartier var klart cyklade jag ner till stranden för att se och uppleva vårt vackra hav samt träffa "mina" vovvar. 
 
Fino och Lillflickan mötte mig glatt vid husen innan stranden men ingen Berta eller valpen Sikhaao, Lord eller Skruttan. När jag kom ner till stranden och parkerade min cykel kom Berta och Sikhaao springande och nu har lillen blivit så pass modig att han vågar sig hit. De blev givetvis glada att se mig då de vet att jag alltid har med mig gotta till dem samt att de får lite kärlek på köpet.
 
Dagens strand- och havsbild...
 
Modiga Sikhaao som nu vågar sig ner till stranden..
 
"Hallå där, har du något gott till mig"...
 
 
 
 
Efter leken med mamma Lillflickan, som verkar låta Sikhaao göra som han vill med henne, och Berta får tillslut säga ifrån till dem båda...
 
Sikhaao sprang kavat till vattenbrynet och hittade en död fisk på 2-3 dm lång som just flutit iland och han bar den stolt i munnen och började äta av den med god aptit... 
 
Mums vad gott med färsk rå fisk och för dessa hundar gäller inte förbudet på FFF (Fisk-Fågel- Fläskben) för om de är hungriga äter de allt som går att äta oavsett ben eller inte...
 
 
Mamma Lilflickan får inte smaka men vill säkert inte heller utan låter sin valp äta sig mätt...
 
Halva fisken kvar att mumsa i sig...
 
Regnovädersmoln är på väg upp från söder...
 
 
 
 
Med tanke på att eventuellt råka in i regnovädret beslöt jag att cykla hem igen då klockan ändå var över 13 och det var snart dags för lunchfikat hemma...
 
Det blev därmed ett kort med mysigt strand- och havsbesök men det var roligt att träffa "mina" hundar och se att de mår bra för det är viktigt för mig att veta då de alla värmer mitt hundhjärta så mycket.💖
 
Stort TACK till  "mina" vovvar för en kort men mysig tillvaro med er där på stranden och jag önskar dig min bloggläsare en trevlig Valborgsmässoafton och du firar den förstås. 
 
I morgon är det den 1 maj och som vanligt undrar jag vart april tog vägen😊

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Trevlig valborg till dig o Rulle fast det är inget vi direkt firar men skönt med en ledig dag imorgon . Härliga bilder o lyckliga 🐕🐕 jag undrar samma sak vart tog April vägen ?
Kram o må så gott

Svar: Tack så mycket Birgitta och detsamma önskas dig och din familj 😁Ha det så bra och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: