2018-08-01 Bye bye juli och välkommen augusti - Hat Wanakon för dagen...

Så har vi då lämnat juli månad och jisses vad tiden går fort! Maria och jag kom hem till Huay Yang från min dryga månad i Sverige och om några dagar far Maria hem till Sverige igen. Men idag är idag och vi njuter av de dagar hon är kvar här med oss.
 
I år har julis sista 3 veckor varit mulna och det har regnat en hel del spritt under dagarna men väder är väder och det ändrar sig hit och dit från år till år och inte så mycket att göra åt. Det viktigaste är att man ändå hittar på trevliga saker att göra med hänsyn till respektive väder för dagen och inte låter sig stoppas bara för att det inte är sol från klarblå himmel varje dag.   
 
Efter att ha pysslat om den lilla stackars tiken Livia på tempelområdet gick vi en sväng på Huay Yang Beach och Hat Wanakon och fick nästan hela hundgänget med oss.
 
Huay Yang Beach nedanför Wat Samut...
 
Det är fortfarande lite osäkert väder med mulet kontra lite duggregn under några minuter åt gången... 
 
Havet är lugnt idag med små loja vågor...
 
Hundgänget från Huay Yang Beach hänger med oss och för hundarna är det skönt att slippa den varma solen emellanåt och det tycker jag också..
 
 
Coffee känner sig lite osäker bland de vuxna hanhundarna, framför allt med Falcon, som kan vara lite störig mot honom, och Coffee håller sig därför nära oss för säkerhets skull...
 
Chan- och Thaisi Islands...
 
Vi vände strax före nationalparken och gick hemåt igen...
 
Stort TACK min älskade Maria och de goa fina vovvarna för en härlig strandpromenad!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag😀

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Skulle behöva en hel del regn hos oss i Norrland, ja i hela Sverige.
En "konstig" sommar i stora delar av Europa.
Alldeles för varmt på sina håll.
Kram Titti

Svar: Ja verkligen och jag håller med dig Titti regnet behövs för djur och natur. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Hur varmt har ni haft det om dagarna nu i juli?

Svar: 32-35 C
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: