2018-08-08 Det blåser i träa idag...

Oj vilka vindar som sveper in över området på sena eftermiddagen och det känns lite höstlikt fast temperaturen visar på drygt 30 C. Lågtrycket sitter i och idag har det regnskvättat till och från hela dagen.
 
För oss som bor här spelar det mindre roll men jag tycker det är lite synd om de som bara är här en kortare tid om man nu tänkt sig ligga och sola hela eller delar av dagen i stekande sol för att bli bun. Fast jag kan trösta dig med att du blir brun i Thailand även när det är mulet men det är mer skonsamt för din hud 😀
 
Att vara här i Thailand under regnperioden är ju alltid en kalkylerad risk man tar då det faktiskt är regnperiod men vissa år regnar det ytterst lite någon skvätt under dagen och vissa år regnar det mer eller mindre mest hela dagen.
 
Väder är väder och inte så mycket att göra åt men det är härligt här ändå och en skön sval temperatur på lite drygt ca 30 C.😊
 
 
 
 
Jag önskar dig min bloggläsare en finfin dag eller kväll var du än befinner dig på vårt vackra jordklot!

Kommentarer:

1 Mia:

Jisses vilken blåst....håll i kepsen Annik 💙

Svar: Ja tack Mia jag gör det allt vad jag kan😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Jerry:

Samma temperatur vi hade idag i Sverige

Svar: Ja Jerry helt otroligt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Det var riktigt kraftiga vindar här med igår. Fick stänga fönster för att vinden slog i dem 😮 skönt vi alla har det varmt iaf 😁 pok äe saknar er

Svar: Tack hjärtat och då har vi samma typ av väder :-D Saknar dig också massor! Pok äd <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: