2018-08-13 Livia för dagen samt ett glädjande besked!

I går pratade Tui med munkchefen på Wat Samut angående Livias fortsatta vistelse där och det beslutades att hon kommer att få vara kvar på tempelområdet helt och hållet. Underbart, mitt hjärta bankar hejdlöst av glädje! 😍 
 
Igår morse upptäckte vi att hon hade mask i avföringen så i morse fick hon maskmedel av Tui och jag fick ge henne hennes mat på torrfoder och ägg tidigaste kl 12.00. Hon fick maten av mig efter min strandlångis och en glad och lycklig Livia tog tacksamt emot både maten, en massa kärlek samt 3 tuggben förstås.  
 
Livia idag 2018-08-13
 
Livia 2018-08-01, vilken skillnad på hull då och nu! Här var hon bara skinn och ben och nu syns knappt hennes revben och ryggrad 😍
 
En förväntansfull Livia som vill ha sina 3 tuggben...
 
Mums vad gott!
 
 
Livia märkte inte när jag gick idag heller då hon var upptagen av sina tuggben...
 
Livia kommer framöver släppas ut successivt från sin bur med kontroll så hon inte far illa när de andra hundarna upptäcker att de fått en ny "medlem" i tempelhundsgänget. 
 
Livia har och har haft lite tråkigt i sin bur efter dessa två veckors instängdhet men det har varit nödvändigt för hennes hälsas skull. När hon väl kommer ut och finner sig tillrätta kommer hon inte ha tid att klia sig så det blir rivsår eller nagga på klorna eller tassarna. Hon har fått läkemedel mot parasiter så hennes "klåda" etc kan bero på frustration och inte på parasiter ut- eller invärtes.
 
I vart fall ska de bli spännande den dagen hon släpps ut och då kommer Tui att hjälpa henne och vi får se om det är så vettigt att jag är med. En risk kan vara att hon tar skydd bakom mig då jag blivit hennes bästa vän under den här tiden och hon litar på mig till 100 % istället för att ta itu med situationen själv och bli trygg i det.
 
Vi får se och Tui är en klok människa så han får avgöra vad som är vettigast helt enkelt😊  
 
Hur som helst är ingen lyckligare än jag att hon får stanna på tempelområdet och slipper åka "hem" till det gamla paret som misskött henne nästan in i döden.
 
Stort TACK till Tui som lyckades övertala chefsmunken att låta Livia stanna!

Kommentarer:

1 Tiina:

Vilken skillnad på Livia, nästan inte samma hund ens...!! Och så skönt att hon får stanna vid templet! Hoppas verkligen att hon blir så pass stark att hon kan passa in i gänget med de andra hundarna, utan att bli den som alla "hackar" på.

Svar: Tack så mycket Tiina och vi får hoppas på det bästa för Livias skull <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Åh HÄRLIGT att höra!! Bra jobb!!Kram

Svar: Visst är det underbart Anette och kram tillbaka till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Åh vad skönt att hon får stanna. Vilket bra jobb Tui o även du har gjort med Livia. 😍 Hoppas det nu går bra när hon skall lära sig att umgås med andra 🐕 må så gott 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och jag hoppas som du att allt går bra för henne 😍 Må så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Mia:

Yippi ! Att Livia får stanna. Underbart att se att hon har fått ett så fint hull, och inte minst, en bästa vän.....det behöver även de fyrbenta

Svar: Visst är det underbart Mia på alla sätt och vis😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Elisabet Lundqvist :

👍💖😃/ Elisabet

Svar: 😍😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Stort GRATTIS till Livia.
Hoppas hon får det bra på tempelområdet.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och det hoppas jag också 😍 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 svein:

Utrolig flott å se hvordan Liva har kommet tilbake og er blitt en glad hund - god helg
hils til Rulle :)

Svar: Tack så mycket Svein och visst är det underbart med Livia 😍 God helg önskar vi er och hälsa Anette 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: