2018-08-14 Dagens cykelträningspass till/från Ban Krud, 80,34 km...

Väderprognosen spådde 80 % regnrisk idag mellan kl 11 -15 men vi beslöt att träningscykla ändå. Det får bära eller brista då träningscyklingen är viktig för oss att den blir av och det ser inte bättre ut vädermässigt längre fram i veckan. Så den enda förhoppning vi hade att vi trots prognosen skulle slippa regnet. För säkerhets skull satte vi oss skoskydden redan vid start och jag behöll mina på under hela cyklingen.
 
Vädergudarna var med oss och vi slapp regnet fast himlen såg hotfull ut på sina ställen men vi hade sådan tur att det hade regnat under vägen men det var innan vi nådde dit eller kom efter att vi lämnat den plats där regnet föll. Vi fick till och med lite sol kortare stunder 😀
 
Idag var det en sådan där bra dag igen och min träningstid till Ban Krud (4 mil) låg på 1,33 minuter och medelhastigheten, trots motvind på ca 25 km/timme och maxhastigheten 42,7 km/timme.
 
Jisses vad nöjd jag är och det är så underbart när allt bara fungerar och hjärta, lungor samt ben kommer så bra överens. Bästa hälsokontrollen 😊
 
En fördel är ju att temperaturen bara ligger på ca 30 C i skuggan men ändå. Jag är verkligen stolt över mig själv och här kommer lönen för mödan att tänja lite på gränserna varje cykelträningspass för att bli starkare och uthålligare. Ingenting är gratis utan det gäller att kämpa på och inte ge upp när det känns lite trögt utan suga i ännu mer.
 
Total tid för träningscyklingen och 80,34 km hamnade på 3,13 timmar för min del och då slöcyklade vi ändå en liten bit i Ban Krud efter stranden. Härligt!
 
Här sitter Rulle och jag och softar utanför 7 Eleven i Ban Krud och fyller på energi samt vattenförrådet...
 
När vi sitter där finns alltid något skoj att titta på...
 
Här svänger det in en saleng med en rykande grill där bak samt ingredienser för att göra Som Tam (Papayasallad)...
 
 
Det dröjer inte länge innan de första kunderna anländer...
 
 
 
Här kommer en mamma på motorcykel med sin dotter som sitter i en barnstol och mamman har just besökt 7 Eleven...
 
 
Kul "gubbe" som kikar fram genom dörren på Tesco Lotus... 
 
Ibland får vi en pratstund med thailändare eller faranger, från främst Europa, eller som idag en man från Australien, som är nyfikna på oss bara för att vi cyklar och vill veta var vi kommer ifrån. Det känns alltid trevligt 😃 
 
Torrt och fint på vägen...
 
...och så fick jag vara med på bild (Rulle har tagit bilderna)
 
På väg hem igen till Huay Yang...
 
Dagens cykelträning 80,34 km
 
Stort TACK min älskade Rulle för en tuff och fartfylld samt härlig cykelträningstur!
 
Vi var hemma igen vid kl.13.30 och strax efter kl 15.00 kom regnet och det bara öste ner i några minuter. Skönt att vara hemma då och slippa detta skyfall 😀 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag och njut av livet så länge du har det💗 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Ser kul ut med barnstol men var är hjälmarna 😐/ Elisabet

Svar: Ja det kan man undra som svensk men inte som thai. Myndigheterna här kräver hjälm men bara för föraren inte passageraren. Bär inte föraren hjälm kan det bli böter ca 500 baht. Men det struntar många i även svenskar eller skandinaver. Säkerhetstänket kommer inte i första hand 😊😐
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: