2018-08-18 Idag är det lördag och dagen har bjudit på lite av varje...

Jag gillar lördagar som är lika med sovmorgon och jag tar dagen som den kommer. Regnet har öst ner mest hela förmiddagen och lågtrycket med regn och blåst har bestämt sig att ligga kvar ett tag till men då finns att göra inomhus om jag inte har någon lust att gå ut.
 
Det blev först lite fysisk träning på vår altan efter en sen frukost och därefter inomhuspyssel av olika slag.
 
Lite ihopplock efter cyklingen i regnet igår och min lätta tunna ryggsäck har torkat och ska stoppas ner i den vidhängande lilla påsen samt läggas ner i ramväskan på min Giant träningscykel.  
 
En lätt och tunn ryggsäck som tar max 1-2 kg men är bra till lättare saker i samband med inköp eller att ha extra kläder i på utflykter eller så.
 
När hela säcken är nedstoppad i den medhängande påsen blir den så här liten och ryms i en ficka...
 
Den ryggsäcken är suveränt praktisk och tar alltså en pytteliten plats men bra att ta till ifall vi gör något lättare inköp på vår cykelträning. Ryggsäcken köpte jag på Alewalds Outlet i Stockholm när jag var där i juni hos Fina Familjen och jag är mycket nöjd med den hittills.
 
Alewalds på Kungsgatan inte så långt från korsningen till Vasagatan i Stockholm
 
Regnet fyller på "gölen" hos vår thailändska granne och det är genomblött i markerna...
 
När jag går på vår gräsmatta plaskar det om fötterna och känns svampigt men våra växter är glada över att få regnvatten och vår områdespersonal slipper lägga ner en massa tid på att vattna våra trädgårdar. Det är ju positivt från den synvinkeln 😀
 
"Gölen" hos vår thailändska granne börjar bli full...
 
...och så här långt har våra bananer kommit men det dröjer minst en dryg månad eller så innan det är skördedags...
 
 
Efter detta pyssel av olika slag är det också skönt att bara sitta i fåtöljen på altanen och softa samt titta ut över trädgården medan regnet strilar ner därutanför...
 
Här kan jag sitta länge och bara njuta...
 
Nu får vi se vad resten av dagen har att bjuda på och stort TACK för att jag får ha det så här bra och det känns oerhört lyxigt 😊. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig lördag vad du än hittar på eller roar dig med samt tack för att du läser min blogg😍

Kommentarer:

1 Anonym:

Du njuter av livet och jag tror att livet njuter av dig. En så positiv livssyn måste vara god omväxling till alla gnälliga som finns
Önskar dig en skön söndag också. Kram Gertrude 😍

Svar: Tack så mycket Gertrude för de fina orden och att gnälla är inte min grej i livet. Det är livet för kort för 😍😁 Önskar dig en skön söndag samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Hej!
Vilken bra ryggsäck förstår att du är nöjd med den. Hur är det med Livia?
Trevlig helg o kram

Svar: Hej Birgitta och Livia mår toppen och ska snart få komma ut från sin bur. Trevlig söndag och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Elisabet Lundqvist :

Vila är alltid bra för kroppen och knoppen 😊/ Elisabet

Svar: Jepp Elisabet visst är det så 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: