2018-08-20 Måndag = ny dag = nya möjligheter - start på en fantastisk vecka...

Efter besöket hos Livia inför hennes snara frigivning från sin bur idag gick jag min strandlångis norrut som brukligt. Idag har det bara varit mulet och inget regn men även en sol som tittade fram från en nästan bitvis klarblå himmel. Söderöver var det grå regnmoln som tornade upp sig men de gled iväg österut över havet tur nog😊
 
I samband med ovädret är havet oroligt och vattennivån är högre idag så stranden blev därmed markant smalare.  
 
 
Stranden (Huay Yang Beach) nedanför Wat Samut...
 
Huay Yang Beach...
 
 
 
 
 
 
Ommålade ställ för flytetyg samt nya flytvästar har hängts upp...
 
Nya flytvästar ska hängas upp även på den andra ställningen på stranden i fall att någon är i nöd eller i förebyggande syfte...
 
Nästa ställning är också ommålad och ska förses med nya flytvästar...
 
 
Idag fick jag sällskap av unghunden Coffee från nationalparken...
 
Bortre klippgränsen och där ligger havet på idag...
 
 
Coffee kollar efter krabbor...
 
 
 
På vägen tillbaka hemåt igen var det en hel skock med Red-wattled lapwing på stranden...
 
Red-wattled lapwing...
 
 
När jag närmade mig flög de iväg och satte sig längre fram på stranden och det upprepades flera gånger...
 
 
Solen lyser upp stranden åt norr...
 
...och vilken vackert blå himmel som visar sig....
 
I söder tornar ovädersmolnen upp sig men det gled österut över havet...
 
Inget regn idag på strandlångisen och stort TACK till mig själv samt Coffee för det sällskapet, åtminstone en liten bit.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig måndag!

Kommentarer:

1 Yvonne S:

Hej! Toppen med flytvästarna! Önskar dig en härlig vecka! Kram 😘

Svar: Hej Yvonne och tack för din kommentar samt hälsning! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: