2018-08-29 Wow! Vilken effektiv dag det blev idag i Hua Hin - Immigration - Honda Big Wing - Svenska Konsulatet...

Om knappt en månad är det sista dagen för min del att förlänga mitt uppehållstillstånd (Extension) i Thailand 1 år på Immigration i Hua Hin. Dessutom finns det just idag möjlighet att rösta för Riksdagsvalet i Sverige på Svenska Konsulatet i Hua Hin mellan kl 09.00-12.00.
 
I samband med denna Hua Hinresa kunde Rulle passa på att serva sin Africa Twin på Honda Big Wing i Hua Hin. Vi beslöt därmed att försöka hinna med allt detta före kl 12.00 😅.
 
Vi tog våra respektive motorcyklar och särade på oss i Prachuap Khiri Khan då jag först måste besöka min bank, Kasikorn Bank, för att få ett intyg samt kopior på den uppdaterade bankboken med dagens datum samt att jag har minst 800 000 baht på mitt bankkonto sedan minst 3 månader tillbaka.
 
Jag hängde på låset på banken som öppnar kl 08.30 och var först och efter 15 minuter var allt fixat enligt Immigrations önskemål.
 
Nu var det gasen i botten till Hua Hin via Phet Kasem Road till Immigration ca 11 mil och min vackra Forza fick jobba hårt idag. Jag var framme vid Immigration vid kl 10 tiden och fick komma in till tjänstemannen direkt. Eftersom jag hade alla papper i ordning tog det max 15 minuter innan allt var klart och jag fick mina ytterligare 365 dagar i detta fantastiska land😍.
 
Immigration i Hua Hin
 
Jag ringde Rulle och de höll på att serva hans hoj på Honda Big Wing. Toppen, så jag körde dit, en bit norrut, och vi träffades där.
 
Nyöppnade Honda Big Wing i Hua Hin
 
Ca kl 11.15 var det klart och vi körde ca 1 km norrut på Phet Kasem Road till hotell Dusit Thani där Svenska Konsulatet håller till. 
 
När vi kom fram var det en hyfsat lång kö av röstvilliga svenskar och vi hann rösta vi också. Härligt att göra sin plikt tycker vi då det är viktigt när vi ändå har den rätten att försöka påverka valutgången i Riksdagsvalet.  
 
 
 
Hotell Dusit Thani där Svenska Konsulatet håller till...
 
Röstat och klart och dags för shoppning på Market Village...
 
Puh! Det var hektiskt men vi hann med det vi skulle och nu var det bara lite shopping på Market Village kvar på dagens agenda innan hemresan till Huay Yang igen. Vi var dessutom hungriga så det blev Food Center på bottenvåningen som vi gillar och det var gott med mat i magen innan shoppingen tog vid. 
 
När vi var nöjda med Hua Hin, ca 15.30 var det bara att hoja hem igen och vi var hemma knappt 1,30 timme senare. Det gick undan hemåt också med andra ord😁.
 
Jag älskar att köra min Honda Forza, susa fram på den nu för tiden fina Phet Kasem Road samt att kryssa sig fram i den då och då täta trafiken för det går så smidigt med motorcykel.
 
Jisses vilken dag det blev och jag älskar verkligen att bo och leva i detta fantastiska land!😍
 
Stort TACK min älskade Rulle samt alla inblandade för denna härliga dag!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag (Lill-Lördag) vad du än hittar på för trevligheter!
 
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Det må jag säga, bra jobbat idag!! Ni var ju supereffektiva! Väldigt bra att ni röstade också, jag tror det är viktigare än någonsin att rösta i år, använda sin röst för att "vända skutan" åt rätt håll! kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och kram tillbaka till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Eller... jag menar nog att: HÅLLA skutan i rätt riktning...

Svar: Tack Tiina jag förstår det 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Härligt Annika. Jag förstår verkligen att ni älskar att leva och bo i Thailand. Jag jobbar på det. Nu är morgonyogan klar och att fortsätta dagen. Önskar er en fin dag. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och inom en snar framtid kanske din/er dröm är uppfylld <3 Duktigt kämpat med träning och jobb under tiden :-D Ha en finfin dag du också samt kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Vilken effektiv trip till storstan :) Skönt att få löst med immigration och serva pappas MC och allt. Hoppas resan hem gick fint! POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och vi hann rösta också samt resan hem gick snabbt och fint :-D Pok äd <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Birgitta S:

Hej! Ja det var en dag som hette duga i effektivitet 😄 skönt att Ni hann rösta . Precis som du skriver är det viktigt vi har den möjligheten . Inte alla människor som har det. Kram o må så gott!

Svar: Tack så mycket Birgitta och det känns bra att ha gjort det nu när vi fick möjlighet. Må så gott du också och kram tillbaka till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: