2018-12-01 Grusade planer idag och bye, bye november samt välkommen december...

Ja hopp då var november till ända, en fantastiskt upplevelserik och trevlig månad, och vi välkomnar december, en ny fräsch månad med nya upplevelser och skojsigheter.
 
Idag var det dags för mitt projekt att modifiera lite i vår trädgård, snygga till hos våra ankor och får samt vår gångväg intill gaveln på huset och lite annat. 
 
3 säckar krossad sten av den mindre sorten har levererats från vår områdesentreprenör Cha-ba så idag var det bara att sätta igång.  
 
Snyggt och fräscht vid vattentappen och avspolningsplatsen för sandiga fötter etc....
 
FÖRE uppfräschningen...
 
EFTER uppfräschningen...
 
EFTER uppfräschningen...
 
Som en liten gränsmarkering mellan grusytan och gräsytan, för att gruset ska stanna på plats och inte spridas ut när de trimmar gräset, fick jag tag på lite större stenar hos Dao Flowershop på Mellanvägen (i kurvan strax före/efter Samutvägen) och de fick bli ett naturlig gräns. 
 
FÖRE stenpimpningen...
 
EFTER stenpimpningen...
FÖRE modifieringen... 
 
Under årens lopp flyttar sig stenar och snäckor och regnet gör också sitt så nu var det dags att göra något åt den här mindre vackra gångvägen till baksidan av vårt hus.
 
1 par säckar krossad sten gjorde det mycket finare igen och nu är jag riktigt nöjd över mina stenprojekt 😀 
 
EFTER modifieringen...
 
Det är lika kul varje gång att fixa och dona i och utanför vårt hus och har man ett hus och trädgård som man är rädd om finns alltid något att pyssla med både med och utan hjälp av vår områdespersonal från Cha-ba.
 
Att leva det goda livet i Huay Yang är enkelt och det är bara att ta för sig av allt det goda livet kan ge bara man vill och har möjlighet😊
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en synnerligen trevlig lördag!

Kommentera här: