2018-12-05 Lite vildare hav idag på Hat Wanakon och Hat Wanakon Nationalpark...

Idag bjöd havet på stora vågor igen som fräsande rullade in mot stranden som är hyfsat bred och därmed fullt gångbar.
 
Lilla Sikhaaos sår på länden läker fint och han och Lillflickan hängde med mig en kort bit men nu har Sikhaao lärt sig av läxan i måndags och stannade med mamma lillflickan långt innan vi nådde fram till nationalparken där Enöga & Co håller till. De stod länge och tittade efter mig när jag fortsatte att gå men sprang sedan hemåt igen. Puh! 
 
Dagens första vy över vårt vackra hav...
 
Värmen dallrar i luften och i skuggan är det ca 33 C
 
Lillflickan, Sikhaao och Berta...
 
En pigg och glad Sikhaao...
 
 
 
Flodmynningen för dagen...
 
 
 
 
Nu har Lillflickan och Sikhaao vänt om hemåt igen tur nog...
 
Idag syntes inte "mina" vovvar Enöga & Co till alls vid nationalparken utan de låg säkert och sov djupt där någonstans då de blir slöa i värmen, förutom när de ser en hundinkräktare på deras revir förstås, då blir det fart minsann.  
 
Hat Wanakon Nationalpark...
 
Så här ser det ut idag vid den främre klippgränsen och min grotta är vattenfylld nu...
 
 
 
Vy söderut på Hat Wanakon Nationalpark...
 
...och norrut...
 
Några snäckor har lagt sig på rad...
 
 
Strandens egen installation....
 
 
Den här snäckan ser ut som en gammaldags stridshjälm...
 
Snart hemma vid min cykel igen...
 
...och där låg Lillflickan och Berta och väntade på mig och Berta har som vanligt gjort en grop under min cykel 😍
 
Jag har upptäckt att de gärna vill ha mitt dricksvatten då de är törstiga så jag har numera med mig en plastform och en extra flaska med vatten och de dricker upp allt. De har tillgång till vatten där de bor men de gillar tydligen mitt vatten bättre då det är lite kallare samt framför allt rent😋.
 
Stort TACK för en härlig strandlångis idag och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag och Lill-Lördag till dig som firar det 😀

Kommentarer:

1 Anonym:

Det gläder mig att Sikhaao inte verkar ha tagit större skada men det var lite otäckt att läsa om hans äventyr. Nu har vi fått vinter som kontrast till ditt väder. Men hellre så här än grått och slaskigt. Skulle gärna gå på HYs stränder "live" men den här säsongen ska vi göra annat. Sköt om Er och ha det bra. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och Sikhaao hade tur denna gång och verkar nu ha lärt sig lite om den hårda världen utanför sitt revir. Må så gott och vill du ha värme och kolla på vår strand har du ju i vart fall bloggen att tillgå. Hoppas vi träffas åtminstone framöver i HY. Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Härliga bilder ❤ skönt att Siikhao lärt sig att stanna hemma med sin mamma. Ser Coffee större ut nu och inte så valpig mer? Saknar honom, han va så mysig när jag bar honom på stranden o han hade sitt huvud på min axel 😍 pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och Sikhaao har blivit klokare efter traumat och tur är det för honom. 😍 Coffee har blivit lite kraftigare i kroppen och inte lika på med sitt vilda valpiga tidigare sätt. Han är lugn och fin och sitter och väntar tåligt på att få sina torrkulor samt godis😊 Förstår att du saknar honom. Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: