2018-12-06 Stora vackra fräsande vågor rullar in mot Hat Wanakon samt lite tankar kring fotspår...

Siikhaaus sår är ännu finare idag så snart är det helt läkt efter "marodören" Coffees attack i måndags. Idag valde både Lillflickan och Siikhaau att stanna kvar vid min cykel tillsammans med Berta och det var nog lika bra det.
 
Stranden var markant smalare idag än i går samt fuktig och svampig att gå på (bra benträning) då vågorna sköljer upp på stranden till och från.
 
Dagens första havs- och strandvy...
 
 
Lillflickan valde att stanna kvar idag där de håller till på Universitetsområdet...
 
Fräsande vågor rullar in mot stranden...
 
 
Jämförelsevis med igår är det ännu större vågor idag och det är så mäktigt att titta på dess kraft när de rullar in mot stranden.
 
 
 
 
En orangefärgad snäcka för ovanlighetens skull...
 
Flodmynningen idag, rester av havsvatten från en och annan våg drar in till floden...
 
Hej lilla krabban😍
 
Idag kom Enöga, Bryan och Coffee och hälsade glatt men hängde inte med på promenaden då de tyckte det var för varmt... 
 
På väg mot klippgränsen...
 
 
 
 
 
På väg hemåt igen och där är mina fotspår, när jag gick norrut, och som snart kommer att vara helt utsuddade av vågorna...
 
Att gå så här på stranden är för mig tid för eftertanke om livets gång, det som har varit och det som ligger framför mig.
 
Med tanke på mina fotspår är det viktigt för mig att åtminstone lämna efter mig spår där jag uppfattas som en god och bra samt generös människa, hustru, mamma, svärmor samt vän för de som ligger mig närmast om hjärtat. Det vill säga min Fina Familj, goa fina vänner samt även de människor som känner mig i övrigt både närmare samt ytligt.  
 
Att vara en god människa för mig är att visa respekt för djur, natur och människor, vara generös och ge uppmuntran samt komplimanger, avstå från att visa eller känna avundsjuka och missunnsamhet utan istället glädjas åt andras framgång i livet samt visa generositet till de som har det svårt i en situation de inte själva rår över. 
 
Jag är mycket tacksam och nöjd med vårt liv och har ingen anledning att snegla på vad andra gör med sina liv och känna att jag vill vara som de eller ha det som de eller andra har eller gör vare sig mer eller mindre. För mig gäller det att skapa mitt och vårt liv med mina samt våra förutsättningar och ta ansvar för det.
 
Självklart kan man drabbas av olycka och sjukdomar som man inte kan rå över om man försökt förebygga och levt ett gott och hälsosamt liv. Med tanke på det är det därför extra viktigt att vara glad och tacksam så länge vi får ha hälsan i behåll och inte råkar ut för några allvarliga olycksfall. 
 
En fin rosa snäcka...
 
Varm skön sand för barfotafötter...
 
Varmt skönt havsvatten för barfotafötter...
 
Bye, bye havet för idag och vi ses snart igen...
 
Stort TACK till mig själv för en skön strandlångis och tack till "mina" vovvar som ger mig så mycket extra glädje 😍
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Tess:

Vilka härliga bilder! Jag får ett sådant lugn i kroppen av att se dem :)

Svar: Tack så mycket Tess och det gör mig glad att mina bilder påverkar dig så positivt :-
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Bilderna och det du skriver ligger mig varmt om hjärtat, jag nickar instämmande och småler. Tack för dina tankar, dom är goda och människovänliga. ❤ kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude jag visste väl det för jag tror du och jag är ganska lika i det avseendet och lite till😍Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Marie o Pontus:

Så Sant som Du skriver <3
Och bilder o berättelser ger balsam för själen.....kram

Svar: Tack så mycket Marie och Pontus för de fina orden samt kram tillbaka till er båda 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Härligt det ser ut.. kan känns känslan av den varma sanden och havet...saknar det! Här är det så grått o kallt, så trivs bäst på gymmet nu :) Saknar er POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och hoppas bilderna håller dig varm i råkylan😍 Saknar dig också ❤ Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anette:

Underbara underbara bilder!!! Tack Annika! Här är det mycket jobb just nu,,,,men snart snart,,, Ha det finfint. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och snart så trevlig resa samt välkomna hem till HY 😁 Må så gott och stor varm kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Birgitta S :

Vad mysigt o rogivande det ser ut. Kan bara instämma i det du skriver. Bra att vovvarna stannade o vaktade din cykel idag. Likaså att såret ser bättre ut.
Må så gott 😍🐕🐶

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och må så gott du också samt stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: