2018-12-07 Fredag = Städning av Ned = Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 78,75 km

Så blev då fredag igen och Ned städade vårt hus på förmiddagen och Rulle och jag cykeltränade som brukligt på fredagarna till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon (DSK) och för dagen blev det 78,75 härliga kilometer😀 
 
Vädret var perfekt för cykelträning, soldis och ca 32 C i skuggan och lite mindre starka vindar. Även hundarna höll sig lugna och ingen av dem hade någon som helst lust att försöka jaga oss från sina respektive revir. Så var det idag när det gäller hundarna men det finns aldrig någon garanti att slippa jagande hundar så det gäller att vara beredd och kolla omgivningen, framför allt vägarna där det finns många hus på rad. 
 
Att cykelträna i dessa trakter på fina landsvägar omgiven av en fantastiskt vacker natur är underbart och framför allt att vi kan cykelträna året om😎.
 
Sista vattenpausen innan 2 km backen...
 
Näckrosdamm vid ananasfälten med Burmabergen i bakgrunden...
 
2 km backen är avklarad och vi har nu rullat ner för 4 km backen och det är en skön vila efter 2 km uppför...
 
Så här glad är jag för att få den här möjligheten att cykelträna på min fina cykel tillsammans med min Rulle i en vacker miljö...
 
Rulle och jag med Apberget i bakgrunden...
 
Skön paus med lite energiintag samt mineralvattenpåfyllning i våra cykelflaskor på 7 Eleven Soi 5...
 
Innan vi lämnade PKK köpte vi varsin smarrig paj hos Ludo på See Sea och tog sedan vägen hem via Wing 5 och Ao Manao samt landsvägen förbi Klong Wan och vidare hemåt till Huay Yang. 
 
Dagens cykelträningsrutt 78,75 km...
 
Efter detta tuffa men härliga cykelträningspass är vi värda att softa resten av dagen och det kommer vi att göra också med besked😊 
 
Stort TACK min älskade Rulle för dagens cykelträningspass och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt helg! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ha en underbart skön helg,det ska jag ha. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och se till att bli frisk och stark från förkylningsviruset😍 Stor varm krya på dig kram från mig till dig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Önskar er en härlig helg och tack för alla fina bilder, igen! Jag börjar förstå varför ni väljer PKK-turen på fredagar...(rätta mig om jag har fel!) Ju, för att kunna köpa smarriga pajer till fredagsfikat!! Eller? Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket själv Tiina och du har 100% rätt i det😋 Stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 SVEIN:

Savner Thailand og sykkelturer Riktig god helg :)

Svar: Tack så mycket Svein och vi saknar dig på våra cykelträningar och när kommer ni hem till HY? Trevlig helg till er båda 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: