2018-12-08 Regn i mängd i natt och på morgonen samt förmiddagen samt lite skön musik...

Väderprognosen har utlovat några regniga dagar till och från och i går kväll samt under natten har regnet vräkt ner med besked. Så även till och från i morse och på förmiddagen och just nu i skrivandets stund har regnet gjort uppehåll och det är bara mulet.
 
Regnet behövdes då vi haft soliga fina dagar i några veckor nu och efter regn kommer sol, vice versa. Rulle och jag gillar regn emellanåt för det inbjuder till mys inomhus då jag som barn fick höra "Sitter du inne när solen skiner därute, ut med dig och passa på att njuta av det vackra vädret". Det sitter i...
 
Här i tropikerna får vi massor med sol på oss, vare sig vi vill eller inte, och att dra sig undan i skuggan på altanen eller inomhus känns bara bra. Sedan kan jag njuta av solen därute som lyser upp vår trädgård eller på mina strandlångisar eller cykelträningspassen med skydd från solens starka strålar med klädernas hjälp.  
 
Regn i mängd...
 
 
...och när jag är inomhus kan jag även lyssna på skön lugn musik.... 
 
 
Jag önskar dig min bloggläsare en härlig lördag oavsett om det regnar, snöar eller inte, är kallt eller varmt, njut av livet så länge du har det 😊😎😍 
 
 
 
 

Kommentera här: