2018-12-11 Tisdag = Cykelträning till/från Ban Krud 80,16 km

Idag kom solen fram efter 2 dagars mer eller mindre regnande och det var tur för oss det som skulle cykelträna till/från Ban Krud😀. Vi kan givetvis cykla i regn också men det är trevligare med torra fina vägar och sol eller soldis är ännu bättre.
 
Vi hade en härlig medvind nästan hela vägen till Ban Krud och då går det undan minsann så vi rullade in till 7 Eleven i Ban Krud efter 1,26 timmes träningstid. Min snittfart låg på 27,7 km/timme så det var jag mycket nöjd med.
 
Nu vet vi ju att vi kommer få en grym motvind hela vägen hem i 4 mil som kommer dra ner farten betydligt så det gällde att njuta av medvinden så länge den varade. 
 
Min Rulle och jag på väg till Ban Krud...
 
Skön grön miljö för fria kossor...
 
Vattenpaus...
 
Glad och nöjd är jag hittills och nu väntar Phet Kasem Rd som kommer att bjuda på en grym motvind i ca 15 km innan vi är hemma igen...
 
Dagens cykelträningspass till/från Ban Krud 80,16 km
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett fartigt och härligt cykelträningspass till Ban Krud och ett grymt tufft pass med hård motvind hem till Huay Yang. Nu fick benen, hjärta och lungor en rejäl omgång men det är bara nyttigt och ger ännu mer styrka och flås😅.
 
På eftermiddagen mulnade det på lite och åskan mullrar över Burmabergen men nu är vi ju hemma så då gör det inte oss något om det dessutom kommer en regnskur.
 
Imorgon utlovar väderprognosen 80 % regnrisk och vi får väl se hur det blir med det i verkligheten här i vårt paradis Huay Yang om strandlångisen blir utan eller med min regnponcho.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig tisdag var du än befinner dig på vårt vackra jordklot samt tack för att läser min blogg. 

Kommentera här: