2018-12-12 Kort rolig vovvepromenad på Hat Wanakon...

I morse kom det ett par regnskurar men efter det har det varit soldis och lite småmulet bara samt lite svalare temperatur på ca 30 C.
 
Jag cyklade ner till stranden via Sukta Resortvägen vid kl. 11.00 tiden och var lite spänd över om jag skulle träffa Berta idag. Hon dök inte upp i måndags när det regnade, som hon brukar göra tillsammans med de andra vovvarna när jag kommer. Jag letade efter Berta överallt där hon brukar hålla till, men hon var spårlöst borta. Då hon magrat betydligt under den månad jag varit borta från henne blev jag orolig att det trots allt inte var mask eller någon annan parasit i mag- och tarmsystemet som störde henne utan något annat allvarligt.
 
Hon har en liten mjuk juvertumör sedan flera år tillbaka, som många äldre tikar drabbas av, men den verkar inte störa hennes hälsa nämnvärt. 
 
---------------------------------------------------
 
Vilken fantastisk glädje jag kände när Berta kom springande emot mig idag och så även "mina" andra vovvar fast de kom från olika håll. Berta ser hur pigg och fin ut som helst nu och man ser inte revbenen lika tydligt som i förra veckan så hon börjar därmed lägga på hullet igen.
 
Tabletterna mot alla sorters parasiter och mask, som jag gav henne för en dryg vecka sedan, då jag var övertygad om att hon drabbats av mask eller någon annan parasit som tagit all näring från maten från henne, har uppenbarligen hjälpt och det känns mycket bra att jag kunnat hjälpa henne bli av med de eländiga maskarna eller andra parasiter i mag- och tarmsystemet.
 
Jag är så mån om att "mina" vovvar ska må bra, jag har känt dem i flera år nu så det märks direkt om något är fel eller inte står rätt till med deras hälsa. Kan jag hjälpa dem med de medikamenter som jag fått av Mia eller Tui på Huay Yang Dog & Cat Rescue så känns det oerhört bra. 
 
Där emellan ger jag dem lite torrfoder, hundgotta och frisk vatten samt en massa kärlek och gosestunder och det gillar de förstås. Att veta att de har det bra där de är är gott nog för mig.
 
Idag ville Berta, Lillflickan och Siikhaau följa med på min promenad och så även Lord men han håller sig mest för sig själv.
 
En glad och frisk Berta, Lillflickan och Siikhaau...
 
Minimal strand idag och vågorna gick högt upp på stranden så att gå torrskodd här är bara att glömma...
 
 
Idag är det ganska svalt och skönt så även Berta skippade att vakta min cykel och hängde med på promenaden...
 
Mycket är spännande att undersöka på stranden för Lillflickan och Siikhaau...
 
 
 
Häng med på promenaden med "mina" vovvar via videon...
 
 
Vad roligt de har det tillsammans, leta krabbor eller busa med varandra i en yster lek... 
 
Flodmynningen idag...
 
Jag och Siikhaau gick över....
 
Lillflickan valde att hoppa ner för strandkanten och simma över till andra sidan men Siikhaau verkade inte tycka om hennes tilltag... 
 
"Kom upp därifån mamma"...
 
Lord gick ut en bit i det vita skummet men vände tillbaka och hoppade upp på kanten igen och Berta stod och tvekade men vågade inte riktigt...
 
Eftersom klockan var ganska mycket och jag tyckte det var roligt med vovvarnas sällskap vände jag tillbaka på stranden hemåt igen...
 
Det uppskattades av vovvarna som nu slapp ta sig över flodmynningen och glatt hängde på.
 
Strandens egen installation i kontrast med de mäktiga vågorna som slår in mot stranden...
 
Stort TACK till mina fyrbenta fina goa vänner för en mysig strandpromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin onsdag!

Kommentarer:

1 Anonym:

Åh så underbart. Förhoppningsvis ses vi snart 😍 Kram från Susanne F11

Svar: Tack så mycket Susanne och hoppas också på att vi ses snart samt stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Vilken mysig hundpromenad . Vovvarna såg så glada o nöjda ut på videon. Må så gott. 😍🐕🐶

Svar: Ja tack Birgitta och det är underbart att få vara med dem😍 Må så gott och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Glömde en sak skönt att Berta är i bättre kondition . Toppen att de har dig . Man ser att vovvarna är lyckliga o mår bra i sin tillvaro. 🐕😍

Svar: Tack snälla Birgitta för det och visst är det skönt att Berta mår bra nu och de andra också 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 joakimramqvisthallin.blogg.se:

Tack för intr o ttevligt inlägg, fint där.. Minns min resa dit, :-P..

Svar: Tack så mycket själv Joakim för din kommentar😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: