2018-12-14 Fredag igen = Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 78,13 km...

Solen skiner och fåglarna kvittrar, Ned städar vårt hus på förmiddagen och Rulle och jag drog iväg på vår cykelträning till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon (DSK) och vi körde den vanliga rundan.
 
Vädret bjöd på hårda vindar vilket innebar en grym motvind i ca 4 mil. Det blev därmed ett mycket tufft pass i 500 m -, 1 km - och 2 km backen samt på väg ner mot PKK där vi kör 6 stycken 1 minuts intervaller. Där vi kör intervallerna är det ganska öppet och flackt i landskapet på sina ställen så kraftiga sidovindar, lite läskigt tycker jag när hela cykeln flyttar sig lite åt sidan, kontra motvinden gjorde så det blev riktiga kämpartag.
 
Vätskepaus och bensträckare innan 1 km backen...
 
Nu har vi fixat våra 6 intervaller i kraftig mot- och sidvind 😃.
 
Havet ligger på rejält idag och vågorna slår över muren med sina vattenkaskader...
 
Snart blir det fikapaus och vattenpåfyllning på 7 Eleven, Soi 5...
 
Vy från 7 Eleven på Soi 5...
 
Innan vi lämnade PKK blev det inköp av varsin paj hos Ludo på See Sea... 
 
Mums, vad gott det ska bli när vi kommer hem 😋(Rulle har tagit bilden)
 
Belöningen kom på vägen hem söderut på dels Akvarievägen dels Phet Kasem Rd där vi fick en stark härlig medvind istället och min högsta hastighet blev lite drygt 45 km/timme på Phet Kasem Rd. Då gick det undan minsann och det kändes som en befrielse i kontrast till den starka motvinden tidigare.😀   
 
Dagens träningsrutt till/från Huay Yang via DSK till  PKK 78,13 km 
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett synnerligen tufft cykelträningspass kontra glidarpasset hem till Huay Yang i full fart 😎
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt helg och det enda jag ber dig om, ha kul😀
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Härligt, själv sitter jag här framför kaminen och myser eftersom vi har - 22 grader ute men det har sin tjusning det också 😊/ Elisabet

Svar: Oj -22 Elisabet då låter det som en bra idé med kaminvärme. Mysigt😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: