2018-12-30 En liten solo roadtrip till/från Ban Krud och Buddhaberget med nya Forzan...

Det är dags att fylla på honungsförrådet igen hos tanterna på Buddhaberget i Ban Krud och jag beslöt att åka dit solokvist för att samtidigt testa nya Forzan. 
 
I samband med nyårshelgen är norra U-svängen i Huay Yang avstängd och det är mycket trafik på Phet Kasem Road både norr- och södergående trafik så kan man bör man undvika att köra där under helgen.
 
Jag ville testa Forzan även på småvägar, förutom den fina kustvägen från Thap Sakae, så jag valde den så kallade Djungelvägen från Huay Yang till Thap Sakae Beach.
 
Nya Forzan är härlig att köra precis som min gamla Forza men 11 kg lättare och sittställningen är lite högre samt den ställbara vindrutan hade jag även nytta av för att minimera fartvinden kontra motvinden.
 
Både Rulle och jag är mycket nöjda med den nya Forzan så det känns bara bra😀.   
 
I den branta backen upp till Buddhan var det köbildning då det är många thailändare som besöker både Buddhan och templet nu i helgen så uppe på berget var det trångt och svårt att hitta parekring för de bilar som tagit sig dit.
 
Ett tips är därmed att avvakta besök till Buddhaberget i Ban Krud med saleng eller liten MC/Scooter tills efter helgen då det kan vara svårt att ta sig upp i det branta lutet utan rejäl fart och stark motor. 
 
Mina honungstanter hade fullt upp då det var trängsel vid disken för köp av dryck, glass etc.
 
Knökfull parkering men vår Forza parkerade jag lätt precis vid ingången till Buddhan... 
 
Vy från Buddhaberget...
 
Den fromma guldbuddhan blickade ner på oss alla...
 
Efter köpet av 4 burkar honung vände jag hemåt och efter Thap Sakae Beach med fiskebyarna tog jag Djungelvägen igen.   
 
Den delvis raserade bron, som förstördes i samband med översvämningen i slutet på oktober och början av november, är farbar, åtminstone med motorcykel, men ska väl repareras framöver antar jag.
 
 
 
Nya Forza-pärlan i vår MC-familj 💗
 
Stort TACK till mig själv och nya fina Forzan för en härlig roadtrip!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag, näst sista dagen på 2018😊 

Kommentarer:

1 Anonym:

Men Annika, den är ju inte röd😂😂
Gott nytt år till dig och Rulle

Svar: Mmm jag vet men jag har ju min gamla röda vackra Forza kvar ju :-D Tack för hälsningen och vi önskar det samma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: