2018-02-02 Wow vilka vågor det går på havet idag och stranden är nästan obefintlig på sina ställen!

Idag är det fredag, Ned städar vårt hus på förmiddagen och jag fick sällskap av goa fina vännen Ulf Ö på strandlångisen. 
 
Återigen en stor kontrast när det gäller vårt vackra hav och stora vågor dundrade in över stranden som är nästan obefintlig för dagen.
  
På Universitetscampen håller lärarna och eleverna på och packar samt avslutar sina förehavanden där och 7 bussar på rad väntar på att köra dem hem till Bangkok.
 
Det har varit mycket utspisning av mat där i området så de vovvar som inte normalt håller till där har tagit chansen att få lite extra mat som Trullsan, Enöga, Lilleman mfl.
 
Nu blir det lugnare där för Berta, Lillflickan & Co...
 
För att slippa kasta oss undan vågorna som dundrade in över stranden valde vi istället att gå på naturstigen och sedan vägen genom nationalparken norrut.
 
 
Vattnet går ända in till strandkanten...
 
 
Enöga och Fino är på tillfälligt besök på campen...
 
Efter den lilla tempelplatsen gick vi en kort bit på stranden norrut med sedan var det bara att ge upp av naturliga skäl.
 
Här gav vi upp och Fino tittar skeptisk på om han och Brownie ens vill fortsätta...
 
 
 
 
Det blev vägen genom nationalparken och naturstigen tillbaka igen...
 
 
 
Häftigt upprört hav idag...
 
Vi fortsatte förbi NishaVille och via Dolphin Beach till Villa Maris och Villa Aruna för att se hur det såg ut vid stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
Här har en stor buske tappat greppet och vält och Atlas tittar nyfiket på...
 
Ett stort betongblock har brutits av och rasat ner över strandkanten...
 
Tur att stranden förstärkts av en grov betongkant...
 
Det stora pinjeträdet ligger nu i farozonen...
 
 
Sandmassorna som har lagt sig så stranden går nästan i höjd med områdesmuren vid Villa Aruna och havet flyter över stranden till fiskebåtshamnen...
 
Här mot Jackssidan slår vågorna i med full kraft....
 
 
Normalt sätt är stenpiren så pass hög att man inte ser över till andra sidan mot Jacks Beach men nu når den i knähöjd...
 
 
När vi gick tillbaka valde vi att gå igenom Villa Maris område till kanalvägen för att vila öronen lite från havets dån...
 
På Dolphin Beachvägen träffade vi på Huay Yang Dog & Cat Rescue som höll på med utfodring av mat till vovvarna...
 
Här sitter Marika och har fått en hund i knäet som tyckte det var mysigt att sitta där...
 
Marika och Mia och några hungriga vovvar samt en som bara vill kela...Stort TACK till Dog Rescue för att ni finns och jobbar så hårt för våra vovvars skull!
 
När jag kom tillbaka till min cykel på campen ligger Berta och sover troget vid mitt bakdäck....
 
Hon gräver en grop och ligger sedan där och väntar tills jag kommer även om jag är borta i flera timmar....
 
Fina goa Berta min trogne cykelvakt...
 
Hon vet att detta vaktande belönas rikligt och ser det säkert som sin uppgift att vakta min cykel när jag är borta... 
 
En sista blick över detta fantastiska hav innan jag cyklade hem igen...
 
 
 
Stort TACK till Ulf och alla mina vovvar som idag gjort oss sällskap, mer eller mindre, för en mysig strandlångis!
 
Till er bloggläsare önskar jag en suveränt trevlig fredag samt helg och det enda jag ber er om är, ha kul, samt om du gillar det här inlägget får du gärna klicka på gillahjärtat :-D 

Kommentarer:

1 Berit%2525252525252525252520S%25252525252525252525F6derberg:

Vilket härligt liv du lever, njuter av dina strandpromenader och dina fina bilder tack för dom Ha en trevlig helg

Svar: Tack så mycket Berit och jag är glad över att du uppskattar mina bilder och inlägg samt tack det samma 😊😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette Hellichius:

TACK Annika för härliga bilder. Gillar bilden extra mycket på Berta som vaktar din cykel... Önskar er också suveränt trevlig fredag och helg! Ha det fint.

Svar: Tack så mycket själv Anette och ha en mysig kväll samt helg 😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Yvonne S:

Härliga bilder som vanligt! Ha en mysig helg! 😘

Svar: Tack så mycket Yvonne och tack det samma 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Häftigt att se havet när det är så vilt, mäktiga krafter i naturen. Vad fina mina vovvar är, saknar dem mycket. Och lilla Berta som så troget vaktar cykeln <3 Saknar er pok äe

Svar: Visst är det häftigt hjärtat med dessa krafter som inte går att stoppa. Vovvarna och vi saknar dig också😍😍😍Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Rebecca:

Den fina som sitter i knäet på Marika brukar jag möta på min morgonrunda. Den ser så snäll och go ut när den kommer och viftar på svansen. Man kanske t.o.m. vågar klappa den nästa gång, jag har varit sugen flera gånger.

Svar: Tack så mycket Rebecca för din kommentar och så klart du vågar klappa kelgrisen nästa gång ni ses och de flesta vovvar vill bli klappade och få kärlek 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: