2018-02-08 Vägarbete på gång i norrgående filen på Phet Kasem vid norra U-svängen...

Nu är det vägavsnittet på Phet Kasems norrgående fil i höjd med norra U-svängen som ska renoveras. De har grävt upp flera decimeter på vägbanan så att ta sig över via den ordinarie U-svängen (mitt emot Sanyavägen) med motorcykel eller bil är inte möjligt. Det finns en provisorisk U-sväng en bit upp norrut som man kan ta sig in på den norrgående filen. För tillfället delar all trafik på den södergående filen, dvs både de som ska söderut eller norrut. 
 
För att köra in på Sanyavägen måste man välja den södra U-svängen och sedan köra norrut på den för tillfället avstängda vägen... 
 
Den tidigare ordinarie U-svängen går inte att ta sig över med bil eller motorcykel till Sanyavägen mot Burmabergen.
 
Söderifrån kan man svänga in på Sanyavägen från den tillfälligt avstängda vägen...

Kommentarer:

1 Anonym:

Kan inte låta bli att kommentera trots min närvaro i byn. Fast egentligen har jag inget att säga . Nu njuter jag bara. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och njut på du bara så mycket du bara kan :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Benita:

Hey Annika! Har bara en undran till er som känner till allt väl. Jag o min man gillar göra små utflykter med mc, har åkt till prauchap flera ggr via Main road o sedan via småvägar, men undrar om det finns någon alternativ väg så man slipper den stora vägen? Genom nationalparken???
Tack på förhand!
Benita o B-O

Svar: Hej Benita, det går inte att köra till PKK via nationalparken det är bara icke farbara typ stigar och mycket svårframkomligt. Från Ban Ton Khet kan man däremot köra via småvägar till PKK på "havssidan" om Phet Kasem men då bör man köra med GPS om man inte vill gissa sig fram :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Benita:

Tack för svar:)

Svar: Varsågod :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: