2018-02-12 Måndag och vilken härlig start på veckan!

Att börja med att välkomnas av "mina" vovvar, Lord, Skruttan, Berta och Lillflickan samt lille Sikhaao med pip och tjut och viftande svansar är otroligt hjärtevärmande när jag är på väg till stranden via Suktaresortvägen!
 
När gullandet var klart mötte mig ett lugnt sävligt hav idag och soldiset gjorde så att det var svårt at urskilja horisonten. Ingen fläktande vindar infann sig så det var varmt att gå strandlångisen idag men det gör inget för jag gillar värme och njuter av den.
 
Fiske passar bra på lugnt vatten...
 
Himlen smälter ihop med havet...
 
 
Strandens egen utsmyckning...
 
 
 
Klippgränsen för dagen och det har flutit upp mycket tång på stranden efter de starka vågorna som härjat tidigare... 
 
Här går vågorna hårt åt bergen och jorden har gröpts bort...
 
Rötterna hänger fritt som trådar.... 
 
Dags att vända hemåt igen...
 
En stor naken död buske har ryckts loss och lagt sig på stranden...
 
När jag kom tillbaka till min cykel låg Berta som vanligt och vaktade den och det känns tryggt att ha henne där och att hon är mig så trogen <3
 
Det var veckans första strandlångis det och det är lika underbart som vanligt att gå min runda så tack till mig själv för jag kunde bjuda mig själv på det :-D
 
Till er bloggläsare önskar jag en härlig måndag och njut av det goda i livet så mycket du kan och förmår <3 
 
Om du gillar det här inlägget så klicka gärna på "Gillahjärtat" :-D  

Kommentarer:

1 Maria:

Mysig långis och det är ju skönt att gå när det inte är klarblå himmel och stekande sol :) Klappa vovvarna från mig <3 pok äe

Svar: Mmmm mycket skönt men saknar dig som sällskap mitt hjärta och så gör även vovvarna och så klart jag klappar dem från dig :-D Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Underbara vyer! Vår helt ljuvliga strand, längtar dit! Här är gräsligt eländigt väder, februari är verkligen inte roligt. Blåsigt och snöslask som kommer horisontellt, huga!!!

Svar: Tack så mycket Christina och med tanke på det trista vädret i Sverige och din längtan hit är det väl dags att packa och flyga hit😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: