2018-02-16 Fredag och sista strandlångisen för den här veckan...

Återigen är det fredag och den här veckan har också passerat i ett nafs och det är tur att vi gör allt för att ta vara på dagarna på bästa sätt då de försvinner till historien och kommer inte tillbaka annat än i det goda minnet.
 
Veckans sista strandlångis och den fick jag i sällskap med goa fina vännen Ulf Ö och vi fick njuta av allt det vackra från hav, strand och omgivande natur. Underbart!
 
...tillönskas er alla mina glada positiva bloggläsare...
 
Att mötas av den här vyn när jag kommer ner till havet är så fint så det nästan gör ont... 
 
 
Du som inte är här, kommer du ihåg den sköna känslan av dina fötter i varm mjuk sand? 
 
...eller i havsvattnet....
 
 
 
Så även idag nådde vi klippgränsen och så här ser det ut här idag... 
 
Ganska bred och fin strand...
 
Vi gick tillbaka söderut och fortsatte till Nishaville där de har ett par vackra ödlor som håller till där och de är nästan tama och inte speciellt skygga av sig...
 
En av ödlorna som är så fin och vacker i färgen...
 
 
Vi vände här och gick tillbaka till våra respektive fordon vid Universitetscampen och som vanligt låg Berta och vaktade min cykel. Hon har grävt så många gropar nu så det ser ut som om en mullvad varit i farten.
 
Stort TACK till Ulf Ö för en som vanligt trevlig och mysig strandlångis!
 
Till er bloggläsare önskar jag en trevlig fredag samt helg och det enda jag ber er ha kul i helgen samt om du gillar det här inlägget får du gärna klicka på Gillahjärtat :-D 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Mm kan bara hålla med dig. Tacksam över att vara i paradiset jag också. Trevlig helg till Er båda. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och visst är det underbart samt ha en riktigt mysig helg båda två samt fortsatt vistelse här i paradiset :-D Kram till er båda <3 <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Ja Annika, kan verkligen känna känslan av den varma sanden och det sköna vattnet. Underbara bilder, så härligt ni har det. Trevlig helg till dig och Rulle. Kram Helena

Svar: Tack så mycket Helena och härligt att jag kunde förmedla den känslan till dig! Trevlig helg till dig och de dina samt stor varm kram till dig från oss :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Saknar allt! 😀🙏🌴☀️ Snart tillbaka igen 😀. Kram Anna Lena

Svar: Det förstår jag Anna Lena och välkommen tillbaka och saknar dig här. Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Hej trevlig helg o Fredag till dig o Rulle skönt med helg imorgon skall jag o Mats min man på teater o sen middag ser fram emot det. Vilka fina färger ödlorna hade något jag inte visste eller sett så bra tidigare. Må så gott kram

Svar: Tack så mycket Birgitta och ha en mysig helg som jag är övertygad om att den kommer bli.😁Ha det gott samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Madeleine:

Så härligt med sanden och fötterna i havet, så mycket mysigare än stänga in fötternai skor som vi behöver göra i Sverige. Kram Maddeline

Svar: Tack så mycket Maddeline och härligt att jag kunde förmedla den sköna känslan till dig för visst är det en underbar skillnad 😊Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Maria:

Mysig prommis och saknar känslan av varm sand mot fötterna :) vackra ödlor med! Pok äe

Svar: Tack mitt hjärta och jag förstår din längtan hit och du får väl se till att pallra dig hem hit då :-D Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Christina:

Underbart ljuvliga vyer! Och bara känslan av sand och varmt ljummet vatten mot fötterna...
Häftiga ödlor!

Svar: Tack så mycket Christina och härligt att jag förmådde förmedla den sköna känslan till dig och att gillade ödlorna 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: