2018-02-19 Måndag och en ny vecka samt nya möjligheter...

Så var det då måndag igen, en ny måndag och veckan börjar med nya möjligheter att göra denna dag till den bästa samt förhoppningsvis resten av veckan också. Det är mitt val och mitt ansvar att se till att det blir så då jag har möjlighet att påverka dagsresultatet oavsett hur det är runt omkring mig. 
 
Mitt motto är att livet blir bara vad man själv gör det till, både i glädje, svårigheter och sorg. Genom att tänka positivt ger man sig själv möjlighet att lösa det som går att lösa. Går det inte att lösa av skäl man kanske inte själv kan påverka får man släppa det helt eller be om hjälp. Livet går vidare hur vi än gör i vart fall och varför då inte se till att det blir så bra som möjligt.
 
Det har varit en fin helg på alla sätt och vis och vi har även fått glädjen att träffa våra goda fina vänner för mysig samvaro både i fredags- och i lördagskväll. Jag har hunnit med lite roligt trädgårdsarbete också och igår fick jag möjlighet att vara med och pyssla med vovvarna via Huay Yang Dog & Cat Rescue. 
 
Jag är så nöjd och tacksam över att få ha det här härliga livet och jag hoppas det varar länge, länge än.
 
Idag började min måndag med en skön strandlångis efter att ha gullat med "mina" vovvar som vanligt, och nere på stranden mötte mig ett ganska lugnt hav med medelstora vågor. Det är lite mulet för dagen och väderprognosen har spått 60 % regn och det behövs verkligen regn då det är torrt i markerna.
 
 
Jag gillar kokosnötter och det är så läckert att se hur den guppar i vågorna eller bara nuddas av vågorna eller får ligga ifred på stranden och bara finnas där.
 
 
 
 
 
 
 
Under långisen fick jag trevligt sällskap av goa fina vännen Kia och hennes dotter Sanna med maken Martin. De gick i rask takt och det  var skönt att trampa på lite snabbare idag då jag annars brukar ta det rätt lugnt för att stanna till och fotografera samt filosofera lite. 
 
Här ska det enligt Kia tas på berget annars gills det inte så därmed gjorde alla som de skulle....
 
Klippgränsen för dagen...
 
Bred fin strand idag...
 
 
Stort TACK för en mysig strandlångis samt trevligt sällskap!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag och kom ihåg att livet varar inte i oändlighet utan njut av det medan du har chansen.
 
Gillar du det här inlägger får du mer än gärna klicka på "Gillahjärtat" I bloggen. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för vackra bilder. Vi går strandpromenaden till klippgränsen på morgonen. Kul att gå här efter alla dina bilder. Nu går vi här. Yoga och bad ggr flera. Gott! Ha en finfin kväll.

Svar: Tack så mycket Anette för det och välkomna till HY samt härligt att ni får uppleva detta fantastiska på riktigt. Ha det så bra och hoppas vi ses framöver och jag börja går där i regel måndag, onsdag och fredag vid 09.30 eller vid 10 tiden. Trevlig kväll!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Uppdraget utfört. Två valpar är behandlade och hoppas det blir bra. Samtidigt gav jag ägaren flaskan med " stränga order" att behandla hundarna nästa gång. Tacksam ägare och glada valpar. Kram Gertrude

Svar: Duktigt jobbat Gertrude och härligt för valparna att bli av med krypen samt att ägaren också blev nöjd :-D Underbart! Kram till er båda och mås fortsatt gott! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Hej härliga bilder spred lite värme hos mig nu har vi -4 ute burr kram o trevlig vecka
Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta och vad härligt att jag kunde bidra med det😊Varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: