2018-02-23 Så var det då fredag igen och veckans sista strandlångis blev lika ljuvlig som vanligt och så blev det även en MC-tur och retur till PKK....

Idag fick jag återigen trevligt sällskap på strandlångisen av goa fina vännen Ulf Ö och det var riktigt varmt idag och en svag vind som inte lyckades svalka ner särskilt mycket. Men det gör inget för jag gillar värme så det är bara skönt :-D 
 
Lugnt hav idag...
 
 
Bred fin strand
 
I söder tornar ovädersmolnen upp sig för väderprognosen har utlovat 80 % regnrisk och i eftermiddag 50 %.
 
 
Min favoritutgångspunkt till stranden...
 
Detta härliga hav....
 
 
Så vackert och njutfullt.... 
 
Slät fin strand som vågorna slätat ut...
 
Klippgränsen...
 
För att variera promenaden valde vi även idag att gå naturstigen tillbaka...
 
Vi fortsatte en bit till söderut innan vi vände tillbaka igen och vårt Wat Samut är imponerande vackert och välskött... 
 
Huay Yangs stolthet att bland annat få stoltsera med ett så fint tempel...  
 
Lite ögonfröjd utefter vägen och ett flitigt bi suger nektar...
 
Så fina vackra blomster det finns i vår omnejd...
 
Under vår strandlångis klarade vi oss helt från regnet och det var ju skönt det.
 
Stort TACK Ulf för en mysig strandlångis!
 
På eftermiddagen kom ett par skurar och Rulle och jag skulle ta våra MC till Prachuap Khiri Khan (PKK) för lite ärenden men det kom bara några betydelselösa små skvättar under resan till PKK tur nog.
 
På vägen hem såg vi stora grå regnmoln hopa sig söderut så min vackra Forza fick visa vad hon gick för och så pigg och alert är hon efter Yo´s genomgång så det gick snabbt som attan att komma hem. 
 
Precis när vi kommit under tak därhemma bröt regnet loss och vräkte till slut ner. Puh, vilken tur att vi hann hem innan!
 
Stort TACK till min älskade Rulle samt till min vackra Forza för en fartfylld och trevlig tripp tur och retur till PKK!
 
Till er mina bloggläsare önskar jag en trevlig fredag samt helg och ha det så skoj!
 
Om du gillade det här inlägget vill jag bara återigen påminna om att klicka på "Gillahjärtat" då det betyder mycket för mig att få respons från er som gillar det jag skriver.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för vackra bilder, speciellt bilden på templet. Ha en finfin helg. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och ha en finfin helg ni också samt kram tillbaka :-D <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Det verkar som det fortsätter i dag lördag. Ingen sol i sikte. Trevlig helg kram Gertrude

Svar: Mmm Gertrude och det är tyvärr för er solbadare större eller mindre regnrisk hela veckan...Trevlig helg och kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Hej Annika. Nu är vi nere och njuter i byn igen. Jag har min familj med mig och undrar om det finns någon stor Buddha staty att beskåda på nära håll. Mvh:/Micke

Svar: Hej Micke och välkomna tillbaka till HY igen 😊 En stor Buddha kan ni beskåda på Buddhaberget strax innan Ban Krud. Kolla i min blogg på kategori Ban Krud. Ha det så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: