2018-02-24 Skräddade Don en stor tillgång i Huay Yang...

Jag har 2 par shorts av märket Mc Kinley som jag älskar och har haft i hur många år som helst och de håller år ut och år in. Tunna men slitstarka och massor med fickor med bla. dragkedja och de torkar snabbt när de blir blöta.
 
Dessa shorts har Don fixat till genom åren då midjeresåren börjat bli slapp eller behövdes sys in eller någon dragkedja behövdes bytas ut på grund av slitage och det har han fixat galant varje gång.
 
Den här gången får han sy in dem en bra bit då träningscyklingen har bidragit till att jag tappat minst 6-7 onödiga kilon och shortsen hänger nu och sladdrar och det känns inte bra.
 
Tur att vi har Don här i Huay Yang som kommer att fixa det här också då jag gillar mina shorts och vill kunna använda dem :-D
 
Skräddare Don håller till direkt till vänster om Si Shop och han kan laga eller ändra det mesta i textilväg, även ryggsäckar, väskor etc. 
 
Här till vänster om Si Shop håller Don till med sin ateljé
 
Skräddare Don...
 
Skräddare Don och han beräknar att mina shorts ska vara klara nästa vecka på onsdag...
 
Stort TACK Don för att du finns att tillgå när skräddarhjälp behövs och vi har även flera duktiga sömmerskor här i byn som även kan ändra och sy upp framför allt kläder för kvinnor.
 
Vi har inte allt här i Huay Yang, bara det bästa :-D 
 
 
  

Kommentarer:

1 phiah:

Don är guld :D

Svar: Mmm jag minst sagt Phiah! <3 :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne S:

Har nog varit till Don, varje år med någonting. I år har han fixat min axelremsväska. Fort går det, bra blir det och billigt är det! 👍 Så glad att han finns här i byn. 🤗😁

Svar: Tack så mycket Yvonne för din kommentar och det gör säkert Don glad att få sådan fin uppskattning :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Johan:

Om man vill ha en skjorta uppsydd, typ "finskjorta"
Vem i byn ska man gå till då
Mvh johan

Svar: Tuxedo som håller till på Ranchen men har skräddare i Hua Hin skulle jag rekommendera Johan.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: