2018-02-28 Sista dagen denna månad och då passar det utmärkt med en strandlångis...

Oj, oj inte bara dagarna far vi väg i en hast utan så även månaderna och idag är det sista dagen i februari. Men så är det när vi har skoj och en trevlig fantastisk tillvaro på alla sätt och vis :-D
 
Min vana trogen när det gäller onsdag morgon är att gå min strandlångis med goa fina vännen Ulf Ö och så blev det även idag förstås.
 
Vi valde att gå naturstigen norrut och vägen genom nationalparken och vi gick där och pratade i godan ro och plötsligt ser jag en grön smal orm några meter framför Ulf. Den har givetvis noterat oss och stannat upp och kollade sig omkring med höjt huvud. Jag tog tag i Ulf och drog honom åt sidan så han inte skulle trampa på ormen och sa samtidigt "akta en orm". Ulf fattade först inte var ormen var så han började dansa hambo och jag skrattade så jag tjöt då det såg så roligt ut. 
 
Vi gick förbi ormen på ett för den tryggt avstånd och gick därifrån efter att jag fotat den förstås. Jag "tror" inte den arten är giftig men ett bett från en orm kan vara tillräckligt för att skada.  Vare sig Ulf eller jag är rädd för ormar men efter detta såg sig Ulf för lite bättre.  För mig är det viktigt att visa respekt för alla djur och där ingår även kräldjuren förstås.
 
Hejdå lilla ormen vi går vår väg nu och låter dig vara ifred...
 
Efter själva parken gick vi via stranden bort till klippgränsen och idag är det högt vattenstånd.
 
Så vackert är det och både Ulf och jag är rörande överens om att vi aldrig kommer at tröttna på att gå här just för att det aldrig är lika från dag till dag...
 
 
 
Vi har fått sälskap av Goldie och Enöga en bit...
 
Fina Goldie som undrar om vi ska komma någongång eller...
 
En vacker och frisk fin hund...
 
Klippgränsen för dagen...
 
 
Ett trassel av bambu...
 
Vi vände och gick söderut och fram till området Villa Aruna...
 
Fin vy härifrån över fiskebåtshamnen...
 
En liten sliten fiskebåt...
 
Vi vände tillbaka norrut igen...
 
 
Sista bilden från stranden denna månad innan jag cyklade hemåt igen...
 
Stort TACK till Ulf för en som vanligt trevlig strandlångis och till dig min bloggläsare önskar jag en skojig onsdag (Lill-Lördag för den som firar det)!
 
Gillade du det här inlägget får du gärna klicka på Gillahjärtat :-D  

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag är glad åt att det inte var jag som såg ormen. Har nämligen ormfobi utan like. Det räcker med att se en bild så tycker jag att det är orm överallt
Kram Gertrude

Svar: Vilken tur då Gertrude att det var vi😁 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Är den svenska skolan i HY i gång nu? Den kanske alltid är i gång så här års? Har de många elever?
Kram o tack för fina bilder, som vanligt, Annika!! Ny är det snart bara en vecka kvar till ni blir flera i huset!! Vad härligt för er! kram, Tiina

Svar: Ja Tiina den är igång under högsäsongen och många elever under tiden så den verkar fungera bra. Tack så mycket för att du gillar mina bilder och den 9 mars blir det barn i huset. Underbart! 😍 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Jag igen... Vilken vacker orm, så klar/ljusgrön! Skönt att ni klarade er utan ormbett!

Svar: Ja Tiina den var fin och det gäller att se sig för i naturen😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Reidun:

Oj vilken vacker orm,den såg pigg ut;))

Svar: Tack så mycket Reidun och ja den var alert :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Maria:

Vad fin Blondie är, henne har jag nog inte träffat? Riktigt fin orm, jag önskar jag kunde få se fler ormar där, gärna nån som stannar så länge att jag hinner fota med :) POK ÄE

Svar: Tack hjärtat men Goldie är en hanhund ingen tik och höll till på Huay Yang Beach tidigare. Mycket trevlig och snäll hund. Hoppas du hinner med att fota en orm nästa gång du kommer hem till HY 😍 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: