2017-01-05 Dagstur och retur till Cha-Am och Hua Hin, 33 mil....

Huvudsyftet med vår dagstur till Cha-Am och Hua Hin var att först träffa vår fina goa vän Phiah och ge henne en stor varm kram samt en kort pratstund innan vi for vidare till Hua Hin för att göra lite ärenden. Jag behövde också köpa cykelskor för Mountainbike utan klickfunktion. De finns inte att få tag på i Prachuap Khiri Khan med omnejd så då fick det bli Hua Hin där vi vet att de finns på Hua Hin Bike Shop eller Bike Club i Market Village.
 
Idag valde vi att åka tillsammans på Rulles Honda Africa Twin, 1000 cc för att det skulle gå lite snabbare då den dels är härlig att åka två på dels går som skjuten ur en raket när rulle drar på gasen.
 
Kul att vara spätta är det också för då kan jag sitta där bak och överlåta ansvaret helt på Rulle vid "spakarna" samt fotografera eller filma bäst jag vill under färden. Jag behöver bara hänga med i svängarna...
 
Det var mycket roligt att träffa min kära fina vän Phiah igen och få en kort pratstund innan vi for vidare till Hua Hin för att bland annat hitta mina cykelskor. 
 
Phiah har tagit bilden på oss och Rulles coola hoj...
 
Hua Hin Bike Shop och här köpte jag mina Shimano mountainbike cykelskor... 
 
Mina nya fina Shimano mountainbike cykelskor och den enda röda detaljen är på undersulan och det var ett eget val då jag vill ha skorna i en diskret färg som passar till mina övriga cykelkläder...
 
Här finns det massor av cyklar att välja på i alla prisklasser...
 
Phet Kasem Road i Hua Hin...
 
Nästa viktiga ärende var Hua Hin Bakery där Rulle brukar köpa matbröd och när det var klart var vi faktiskt klara med Hua Hin för den här gången och vi kunde åka hemåt igen...
 
Vi beslöt att ta kustvägen hem och då via Pak Nam Pran nedom Pranburi. En otroligt vacker kuststräcka och här kan man välja landsvägen eller Scenic Route som går utmed havet. 
 
Vi stannade för lunchmat på Very Good Restaurant strax söder om Pak Nam Pran och de har verkligen mycket god mat och restaurangen är välbesökt av många faranger. 
 
Vy från restaurangen...
 
 
Efter den goda maten for vi vidare söderut efter kusten på Scenic Route...
 
 
 
Bilderna talar för sig själva...
 
 
När vi lämnat kustvägen kommer vi in i naturresevatet Sam Roy Yot...(300 toppar) där landsvägen går igenom...
 
 
Här finns det ibland makaker apor utefter vägen och här är en mamma med sin unge...
 
Vi stannade även till vid Makro i Prachuap Khiri Khan för diverse inköp innan vi fortsatte hemåt. Vi kom hem till ett nystädat hem av Ned och vilken lyxtillvaro vi lever i!
 
Tack min älskade Rulle för en härlig MC tur och retur!
 
Till er bloggläsare önskar jag en synnerligen mysig fredag samt helg och det enda ni behöver tänka på är att ha riktigt skoj och leva det goda livet så mycket ni bara kan :-D 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Oj oj oj säger jag bara, det var mycket upplyftande att få besök av er. Visst blev det en bra bild, coola ni ser ut og hojjen den är läcker läcker <3

Svar: Tack så mycket fina goa Phiah för det och glädjen att träffa dig igen var lika stor från vår sida! Kram >3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Per Redåker:

Hua Hin där bor vi

Svar: 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Åh jag älskar verkligen den där kustvägen. Längtar verkligen tillbaka dit nu, särskilt när det är minusgrader här och ingen snö alls. Fina bilder och snygga skor :) saknar er pok äe <3

Svar: Mmm visst är den fin på alla sätt och vis hjärtat och jag saknar dig också och tänker på dig extra mycket under våra cykelturer😍 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: