2018-01-09 Härlig cykelträningstur och retur Huay Yang - Ban Krud, 8,1 mil

Äntligen blev den en cykelträningstur till Ban Krud nu när den tidigare starka vinden lagt sig och den här träningssträckan gillar jag skarpt. Jag fick mysigt sällskap av fina goa vännen Svein som också längtat att få cykla den här träningssträckan innan det är dags för honom och hans Anette att fara hem till Norge igen.
 
Rulle träningscyklade till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon för att möta Espen som skulle hämta sin fixade cykel i PKK idag och sedan cykla hem den till Huay Yang. Espen kom hem till Huay Yang alldeles nyligen så nu får vi en träningskompis till att cykla med. Härligt!
 
En nöjd och glad Svein vid 7 Eleven i Ban Krud efter ca 4 mil och nu är det bara att cykla hemåt igen lika många mil efter att vi fyllt på vatten- och energiförrådet :-D
 
Tjohej vad kul det är att träningscykla på denna otroligt vackra kustväg till/från Ban Krud!
 
Jag och Svein på väg hem igen till Huay Yang...(Svein håller kameran)
 
Svein...
 
Den här lilla söta rondellen i Thap Sakae gillar jag och det är nog den minsta rondell jag sett och som de prytt vackert med blommor...
 
 
Svein ställer upp på film för att visa hur det går till...
 
Den pyttelilla rondellen i Thap Sakae
 
Jag var hemma igen i vårt vackra trivsamma hus vid  kl. 13 tiden och Rulle samt även Espen kom strax efter mig. Det var skoj att träffa Espen igen som kommer att hänga med oss på nästa cykelträningstur. Coolt att grabbarna vill ha med mig på träningen och det är jag stolt över då jag inte har några större svårigheter med hänga med i tempot längre.
 
Stort Tack Svein för det mysiga sällskapet och vi har kämpat hårt idag och fått mycket fina träningsresultat!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig tisdag och var rädd om kroppen, du har bara en :-D    

Kommentarer:

1 Anonym:

Det dröjer innan jag kan ta fram cykeln. 90cm snö smälter inte så fort. Så jag får i stället läsa om dina träningsturer och se fina bilder och längta till HY. Dagarna går.......Så sakta nu. Kram Gertrude

Svar: Mmm att cykla för dig Gertrude just nu är nog bättre här en där och visuellt men när du kommer hit till Huay Yang kanske du kan cykla lite i byn i vart fall😁🤔Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Gertrude, prova cykla på en motionscykel och sätt på nån härlig musik eller ett naturprogram på tv:n... och dröm dig bort till Thailand! Det hjälper faktiskt lite... Med vänlig hälsning, Tiina

Svar: Bra tips Tiina till Gertrude om hon ser din kommentar :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette Hellichius:

BRA JOBB Annika! Riktigt riktigt avis på att cykla och variera den fysiska träningen.Här är det yoga och löpning i skogen som gäller. Ha det finfint...

Svar: Tack så mycket Anette och bra jobbat du också samt ha det så bra!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Härlig cykeltur ni hade! Älskar verkligen den rundan, den är bäst :) pok äe

Svar: Ja den är så mysig hjärtat och jag saknade dig med på den <3 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Lena Pettersson :

Hej, hur cyklar jag bäst till Thap Sakea utan att ta stora vägen?
Hälsningar Lena

Svar: En del cyklar den sk Djungelvägen och den är svår att beskriva om man inte åkt den förut men kolla min blogg på Thap Sakae vägbeskrivning. En risk kan vara med en del hundar där bara. Vi cyklar motorvägen till Thap Saake utan problem :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: