2018-01-12 Egengjord gånghjälp till en skadad liten hund...

Idag när jag skulle hämta vatten från Mineralvattenautomaten på Charming Mart på Wat Samutvägen såg jag att deras lilla hund, som blivit biten illa över ryggen av en av deras tidigare större hundar över ryggen och därmed tappat kontrollen över bakbenen, fått en liten kärra som gånghjälp.
 
Den verkar hemgjord av bl.a PVC-rör och 2 sorters hjul samt riktigt smart och funktionsduglig gånghjälp för att lyfta bakkroppen och benen. 
 
Just nu hade han lagt huvudet på en gosekudde för att vila.
 
 
"Hallå där tanten vad vill du, ser du inte att jag vilar?" 
Jaha, vilken min och där fick jag :-D 
 
Hundens husse tog bort honom från kudden en stund för att jag skulle få se hur gånghjälpen fungerade...
 
Vovven demonstrerade några steg men verkade lite trött...
 
Deras andra lilla vovve tittade misstänksamt på honom och undrade kanske vad han skulle hitta på för något med sin gånghjälp...
 
En sömnig liten vovve som nu fick vara ifred...
 
Härligt att familjen försöker hjälpa sin hund till ett drägligare liv istället för att behöva släpa bakbenen efter sig. Det är verkligen behjärtansvärt ♥ 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Den lilla vovven känner jag igen.
Sitter ofta utanför affären.
Hoppas den snart mår bättre.
Trevlig helg önskar Titti

Svar: Tack Titti och den lilla vovven lär inte bli bra men får åtminstone ett bättre liv <3 Må så gott i helgen du/ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne S:

Så fint de hjälper sina djur! 👍 Bara de inte har ont, tycker jag det är underbart! Kram 😘

Svar: Ja verkligen Yvonne och jag har frågat dem och de säger att han inte har ont då han förmodligen tappat all känsel i den delen som är förlamad. De verkar ju måna om honom på bästa sätt. Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christer:

Så glad man blir när man ser att det finns riktiga djurvänner! Man ser ju så ofta motsatsen, djur som lider och far illa p.g.a. hjärtlösa människor.

Svar: Ja visst blir vi glada Christer när vi ser sådant engagemang med gott hjärta! Motsatsen är hemsk och gör mig oerhört arg och upprörd samt ledsen för djurens skull.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anette Hellichius:

Vilken kämpe!

Svar: Mmm verkligen Anette 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: